Koncern NSG Group poinformował o swoich wynikach kwartalnych. W okresie od kwietnia do czerwca przychody wyniosły 91,9 mld jenów (3,2 mld zł) w stosunku do 147,1 mld (5,1 mld zł) w roku ubiegłym.
NSG Group zaczął od kwietnia swój rok fiskalny 2021. Firma opublikowała dane dotyczące okresu od kwietnia do końca czerwca, który jest w tym przypadku I kwartałem. Koncern podliczył, że w omawianym okresie przychody spadły aż o 40 proc. W tym roku były one na poziomie 91,9 mld jenów, (ok. 3,2 mld zł) w porównaniu do 147,1 mld jenów w analogicznym okresie w roku poprzednim (ok. 5,1 mld zł). NSG odnotował stratę w wysokości 600 mln jenów (ok. 21 mln zł) w porównaniu do zysku 8,8 mld jenów (ok. 310 mln zł) w poprzednim roku.
NSG dostarcza szkło do kilku gałęzi przemysłu. Firma podsumowała, na jakim poziomie były spadki w poszczególnych branżach. Najbardziej ucierpiał segment motoryzacji – tu przychody były niższe o 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jeśli chodzi o budownictwo – przychody spadły o 25 proc. Na trzecim miejscu znajduje się segment ze szkłem technicznym – tu spadek notowany jest na ok. 20 proc. W segmencie szkła architektonicznego w tym roku przychody wyniosły 44,9 mld jenów (1,5 mld zł) w stosunku do 59,9 mld (2 mld zł) w roku poprzednim. Spółka poinformowała również o sytuacji w poszczególnych miesiącach. W kwietniu było najgorzej, bo przychody były niższe o 52 proc., w maju o 46 proc., a w czerwcu już tylko o 14 proc.
Tylko w Azji firma odnotowała zysk, natomiast jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe, to na każdym z omawianych rynków koncern odnotował spadek. W Europie ten wynik to 16 mld jenów (560 mln zł), w Azji 19,2 mld jenów (670 mln zł), a w obu Amerykach: 9,7 mld jenów (370 mln zł). Niekorzystne wyniki są efektem pandemii na świecie, który bardzo dotknął m.in. przedsiębiorstwa w branży szkła.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".