NSG Group wyraźnie odczuwa skutki pandemii

Autor: |Data publikacji:

NSG Group, właściciel marki Pilkington poinformował, że dokonuje rewizji prognoz na wyniki finansowe w roku finansowym 2020. W tej spółce zaczął się on w kwietniu 2019, a skończył 31 marca 2020 r.

Zarząd NSG Group przyznaje, że obecna pandemia ma znaczący wpływ na działalność spółki, szczególnie jeśli chodzi o dział szkła architektonicznego, jak i samochodowego. Zawieszenie produkcji samochodów niemal na całym świecie doprowadziło do gwałtownego spadku popytu na szkło, szczególnie od połowy marca. Jeśli zaś chodzi o rynek budowlany, to negatywnie na popyt wpływa lockdown wielu miast, przede wszystkim w Europie.

Koncern musi zmierzyć się z wahaniami popytu, a także lokalnymi zarządzeniami, które obowiązują w wielu krajach, polegającymi na przykład na drastycznym ograniczeniu wychodzenia z domu. Dlatego działalność NSG na całym świecie musiała się zmienić, a często jej aktywność jest zmniejszona. Grupa nie jest obecnie w stanie stwierdzić, jaki wpływ będzie miała pandemia na wyniki grupy. Jednak NSG zapewnia, że ma wystarczającą ilość gotówki i niewykorzystane linie kredytowe, które firmie zapewnią płynność finansową w przyszłości.

Grupa NSG także poinformowała, że zawiesza działalność jednego z pieców w Chiba w Japonii. Jest to jeden ze sposobów na poprawę rentowności grupy – firma zapowiadała tę operację już w styczniu. Natomiast w lutym w Wietnamie otwarta została nowa fabryka szkła z nowym piecem. Placówka w Wietnamie przejmie część działalności po japońskim zakładzie. Jednak w Chiba wciąż będzie pracował drugi piec, gdzie wytwarzane będą produkty na lokalny, japoński rynek. Ze względu na rozprzestrzenianie się SARS-CoV-2 koncern postanowił nie zwlekać i podjął szybkie działania z wygaszeniem pieca, by m.in. zapewnić firmie rentowność.

Natomiast w Polsce należący do NSG Pilkington IGP podjął decyzję o rozbudowie zakładu w Ostrołęce. Prace miały się zacząć w marcu 2020 roku, a ich zakończenie planowane było w październiku 2020 r. Zwiększona ma być powierzchnia do 10 tys. mkw. Pilkington jednak, jak się dowiedzieliśmy, zaczął inwestycję jedynie na etapie formalnym. Obecnie jednak nie prowadzone są dalsze działania. Firma zapewnia, że będzie informować na bieżąco o wszelkich zmianach. O planach inwestycyjnych pisaliśmy TUTAJ.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".