NSG Group zawarł niedawno umowę z Ubiquitous Energy, zajmującym się technologią transparentnego szkła solarnego. Obie firmy będą razem pracować nad rozwojem szkła do okien, które jednocześnie generować będzie energię.
Dwie firmy NSG Gropu i Ubiquitous Energy rozpoczęły współpracę, która ma na celu opracowanie i produkcję szkła generującego energię. Rozwój tego produktu będzie polegał na integracji powłoki ClearView Power od firmy Ubiquitous Energy z szybą architektoniczną NSG. na czym polega działanie nowego rozwiązania? Powłoka solarna selektywnie pochłania i przekształca promieniowanie ultrafioletowe i podczerwone w energię elektryczną. Szyba zaś, na której znajduje się powłoka, mimo to jest transparentna.

Powłoka solarna może być nanoszona bezpośrednio na szybę architektoniczną podczas standardowej produkcji szkła. Co więcej, nowoczesna powłoka blokuje przenikanie ciepła emitowanego przez promieniowanie podczerwone, co pozwala na zachowanie dużej efektywności energetycznej budynku. Dzięki ClearView Power możliwe będzie uzyskanie zerowego bilansu energetycznego w domu czy biurowcu.

Stephen Weidner z NSG tłumaczy: – Obserwowaliśmy postępy firmy Ubiquitous na drodze do komercjalizacji rozwiązania, dlatego z niecierpliwością oczekujemy współpracy, aby wprowadzić tę technologię do sprzedaży. Z kolei Keith Wilson z Ubiquitous Energy przyznaje: – Cieszymy się, że wprowadzimy ClearView Power na rynek wraz dziewięcioma miliardami metrów kwadratowych szkła rocznie na świecie. NSG wnosi do naszej działalności wiedzę, będąc liderem na rynku zaawansowanych produktów do szyb okiennych. Ma również doświadczenie we wprowadzaniu produktów BIPV *na rynek.
* Building Integrated Photovoltaics
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


