NSG Group, właściciel marki Pilkington, opublikował właśnie skonsolidowane wyniki finansowe za drugi kwartał swojego roku fiskalnego (rozpoczętego w kwietniu 2020 r.).
Jak twierdzi spółka w swoim podsumowaniu, pandemia COVID-19 nadal wpływa na rokroczne porównanie przychodów i zysków operacyjnych, jednak można zauważyć wyraźne zwiększenie popytu w drugim kwartale 2020 roku. Analitycy firmy przypisują to nie tylko złagodzeniu lockdownu, ale i „pilnym działaniom mającym na celu ograniczenie kosztów”.
Przychody spółki w II kwartale 2020 roku wyniosły 1,25 mld dolarów, w porównaniu z 1,36 mld dolarów w tym samym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny NSG Group w drugim kwartale roku wyniósł 36,6 mln dolarów, co oznacza spadek z zysku operacyjnego wynoszącego 58,9 mln dolarów osiągniętego przez przedsiębiorstwo w tym samym kwartale roku 2019. Jest to jednak poprawa w stosunku do pierwszego kwartału 2020 roku, kiedy odnotowano stratę operacyjną w wysokości 5,6 mln dolarów.
Skumulowane przychody segmentu szkła architektonicznego spadły z 1,15 mld dolarów w pierwszej połowie ubiegłego roku do 956,1 mln dolarów w pierwszej połowie roku 2020. Największe straty przyniosła produkcja szyb samochodowych oraz produkcja określona jako „inne”.
Biorąc pod uwagę lepsze niż prognozowane wyniki drugiego kwartału, NSG Group zmieniła swoje prognozy finansowe na cały rok fiskalny na bardziej optymistyczne. Firma spodziewa się bowiem przychodów w wysokości 4,63 mld dolarów i zysku operacyjnego w wysokości 86,8 mln dolarów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".