Norsk Hydro notuje rekordowy zysk operacyjny

Autor: |Data publikacji:

Norsk Hydro podał wyniki handlowe za I kwartał tego roku. Firma zanotowała w tym okresie rekordowo wysoki wynik EBITDA.

Hydro pierwszy kwartał w tym roku ocenia jako wyjątkowo dobry. Firma odnotowała bardzo dobre wyniki handlowe, jeśli chodzi o wartość EBITDA, to była ona rekordowa. W pierwszym kwartale tego roku wyniosła 5,182 mld koron norweskich w porównaniu do 3,81 mld koron w roku 2020. Jeśli chodzi o przychody, to w pierwszych miesiącach tego roku wyniosły one 31,95 mld koron w stosunku do 31,6 mld koron w 2020 r.

Na te dobre wyniki wpłynęło kilka czynników. Po pierwsze, na rynku światowym wzrosły ceny metali w stosunku do roku poprzedniego Ponadto firma miała też lepsze marże, a także wzrosła sprzedaż pod kątem wolumenu w dziale ekstruzji. Firma widzi też efekty wcześniej wprowadzonej polityki obniżania kosztów.

Hydro zauważyło także na początku roku duże ożywienie na rynku, przede wszystkim wzrost popytu na aluminium i produkty wykonane z tego materiału. Szczególnie widać to na rynku motoryzacyjnym w Europie oraz w budownictwie.

Norweski koncern wyznaczył strategie swojego działania do 2025 r., w której celem jest dalsze działanie w kierunku produkcji niskoemisyjnej. Firma widzi potencjał dla zastąpienia gazu ziemnego wodorem i będzie badać możliwości stosowania instalacji wodorowych w swoich fabrykach, zarówno na potrzebny własne, jak i zewnętrzne. Hydro ma w ofercie produkty aluminiowe, wytworzone w technologii niskoemisyjnej, są to m.in. Hydro Circal i Hydro Reduxa. Firma zauważyła znaczący wzrost popytu na te produkty, w przypadku Reduxa jest to o 60 proc. w stosunku do I kwartału 2020 r.

Zobacz również

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.