Norsk Hydro podał wyniki handlowe za I kwartał tego roku. Firma zanotowała w tym okresie rekordowo wysoki wynik EBITDA.
Hydro pierwszy kwartał w tym roku ocenia jako wyjątkowo dobry. Firma odnotowała bardzo dobre wyniki handlowe, jeśli chodzi o wartość EBITDA, to była ona rekordowa. W pierwszym kwartale tego roku wyniosła 5,182 mld koron norweskich w porównaniu do 3,81 mld koron w roku 2020. Jeśli chodzi o przychody, to w pierwszych miesiącach tego roku wyniosły one 31,95 mld koron w stosunku do 31,6 mld koron w 2020 r.
Na te dobre wyniki wpłynęło kilka czynników. Po pierwsze, na rynku światowym wzrosły ceny metali w stosunku do roku poprzedniego Ponadto firma miała też lepsze marże, a także wzrosła sprzedaż pod kątem wolumenu w dziale ekstruzji. Firma widzi też efekty wcześniej wprowadzonej polityki obniżania kosztów.
Hydro zauważyło także na początku roku duże ożywienie na rynku, przede wszystkim wzrost popytu na aluminium i produkty wykonane z tego materiału. Szczególnie widać to na rynku motoryzacyjnym w Europie oraz w budownictwie.
Norweski koncern wyznaczył strategie swojego działania do 2025 r., w której celem jest dalsze działanie w kierunku produkcji niskoemisyjnej. Firma widzi potencjał dla zastąpienia gazu ziemnego wodorem i będzie badać możliwości stosowania instalacji wodorowych w swoich fabrykach, zarówno na potrzebny własne, jak i zewnętrzne. Hydro ma w ofercie produkty aluminiowe, wytworzone w technologii niskoemisyjnej, są to m.in. Hydro Circal i Hydro Reduxa. Firma zauważyła znaczący wzrost popytu na te produkty, w przypadku Reduxa jest to o 60 proc. w stosunku do I kwartału 2020 r.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.