Norsk Hydro podał wyniki handlowe za I kwartał tego roku. Firma zanotowała w tym okresie rekordowo wysoki wynik EBITDA.
Hydro pierwszy kwartał w tym roku ocenia jako wyjątkowo dobry. Firma odnotowała bardzo dobre wyniki handlowe, jeśli chodzi o wartość EBITDA, to była ona rekordowa. W pierwszym kwartale tego roku wyniosła 5,182 mld koron norweskich w porównaniu do 3,81 mld koron w roku 2020. Jeśli chodzi o przychody, to w pierwszych miesiącach tego roku wyniosły one 31,95 mld koron w stosunku do 31,6 mld koron w 2020 r.
Na te dobre wyniki wpłynęło kilka czynników. Po pierwsze, na rynku światowym wzrosły ceny metali w stosunku do roku poprzedniego Ponadto firma miała też lepsze marże, a także wzrosła sprzedaż pod kątem wolumenu w dziale ekstruzji. Firma widzi też efekty wcześniej wprowadzonej polityki obniżania kosztów.
Hydro zauważyło także na początku roku duże ożywienie na rynku, przede wszystkim wzrost popytu na aluminium i produkty wykonane z tego materiału. Szczególnie widać to na rynku motoryzacyjnym w Europie oraz w budownictwie.
Norweski koncern wyznaczył strategie swojego działania do 2025 r., w której celem jest dalsze działanie w kierunku produkcji niskoemisyjnej. Firma widzi potencjał dla zastąpienia gazu ziemnego wodorem i będzie badać możliwości stosowania instalacji wodorowych w swoich fabrykach, zarówno na potrzebny własne, jak i zewnętrzne. Hydro ma w ofercie produkty aluminiowe, wytworzone w technologii niskoemisyjnej, są to m.in. Hydro Circal i Hydro Reduxa. Firma zauważyła znaczący wzrost popytu na te produkty, w przypadku Reduxa jest to o 60 proc. w stosunku do I kwartału 2020 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".