PSB sprawdziło, jak zmieniały się ceny w marketach budowlanych w sieci w marcu w tym roku. Pod uwagę zostało wziętych 20 grup produktowych, wszystkie wyroby podrożały w porównaniu do roku 2021.
W marketach należących do Grupy PSB w marcu w tym roku w porównaniu do marca 2021 r. ceny wzrosły średnio o prawie 30 proc. Firma podliczyła, że wzrost obserwowany był we wszystkich grupach asortymentowych, a najbardziej podrożały izolacja termiczna – o 63 proc., płyty OSB o 50 proc. i sucha zabudowa – o 43 proc. Za stolarkę – czyli przede wszystkim drzwi, klienci w marketach w Grupie PSB płacili w marcu tego roku o 21 proc. więcej niż w marcu 2021 r.

Natomiast w pierwszym kwartale bieżącego roku, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2021, ceny średnio wzrosły o 29 proc. Również podrożały produkty we wszystkich 20 grupach towarowych, najbardziej izolacje termiczne – o 64 proc., potem płyty OSB o 51 proc. i sucha zabudowa o 45 proc. Stolarka była droższa o 19 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 r.
Grupa PSB podkreśla jednak, że dynamika wzrostu cen nie jest wysoka, bo porównując dane z marca do lutego bieżącego roku, to wzrost jest zaledwie na poziomie 1,7 proc. Firma przypomina, że w zeszłym roku duże wzrosty cen notowane były dopiero w drugiej połowie roku, dlatego pierwszy kwartał porównujemy do dość niskiej bazy z roku 2021.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


