PSB sprawdziło, jak zmieniały się ceny w marketach budowlanych w sieci w marcu w tym roku. Pod uwagę zostało wziętych 20 grup produktowych, wszystkie wyroby podrożały w porównaniu do roku 2021.
W marketach należących do Grupy PSB w marcu w tym roku w porównaniu do marca 2021 r. ceny wzrosły średnio o prawie 30 proc. Firma podliczyła, że wzrost obserwowany był we wszystkich grupach asortymentowych, a najbardziej podrożały izolacja termiczna – o 63 proc., płyty OSB o 50 proc. i sucha zabudowa – o 43 proc. Za stolarkę – czyli przede wszystkim drzwi, klienci w marketach w Grupie PSB płacili w marcu tego roku o 21 proc. więcej niż w marcu 2021 r.
Natomiast w pierwszym kwartale bieżącego roku, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2021, ceny średnio wzrosły o 29 proc. Również podrożały produkty we wszystkich 20 grupach towarowych, najbardziej izolacje termiczne – o 64 proc., potem płyty OSB o 51 proc. i sucha zabudowa o 45 proc. Stolarka była droższa o 19 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 r.
Grupa PSB podkreśla jednak, że dynamika wzrostu cen nie jest wysoka, bo porównując dane z marca do lutego bieżącego roku, to wzrost jest zaledwie na poziomie 1,7 proc. Firma przypomina, że w zeszłym roku duże wzrosty cen notowane były dopiero w drugiej połowie roku, dlatego pierwszy kwartał porównujemy do dość niskiej bazy z roku 2021.
Zobacz również
Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025
W tym miesiącu w centrum uwagi było monachijskie BAU, ale nie była to jedyna impreza targowa z udziałem firm branży stolarki. Targi Dach Forum były okazją dla producentów okien dachowych na dotarcie do nieco innej grupy interesariuszy. W newsie galeria zdjęć z tego wydarzenia.
Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP
W niedzielę 26 stycznia odbędzie się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest to już 33. edycja tej wielkiej akcji charytatywnej. Jak co roku biorą w niej udział również firmy z branży stolarki.
Presstour dziennikarzy po fabryce SOMFY Polska
W dniach 15-16 stycznia dziennikarze z Polski oraz Czech uczestniczyli w presstourze zorganizowanym przez Somfy Polska. Uczestniczy spotkania mieli okazję obserwować proces produkcyjny, nie zabrakło też rozmów na temat innowacji oraz zrównoważonego rozwoju.