PSB sprawdziło, jak zmieniały się ceny w marketach budowlanych w sieci w marcu w tym roku. Pod uwagę zostało wziętych 20 grup produktowych, wszystkie wyroby podrożały w porównaniu do roku 2021.
W marketach należących do Grupy PSB w marcu w tym roku w porównaniu do marca 2021 r. ceny wzrosły średnio o prawie 30 proc. Firma podliczyła, że wzrost obserwowany był we wszystkich grupach asortymentowych, a najbardziej podrożały izolacja termiczna – o 63 proc., płyty OSB o 50 proc. i sucha zabudowa – o 43 proc. Za stolarkę – czyli przede wszystkim drzwi, klienci w marketach w Grupie PSB płacili w marcu tego roku o 21 proc. więcej niż w marcu 2021 r.
Natomiast w pierwszym kwartale bieżącego roku, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2021, ceny średnio wzrosły o 29 proc. Również podrożały produkty we wszystkich 20 grupach towarowych, najbardziej izolacje termiczne – o 64 proc., potem płyty OSB o 51 proc. i sucha zabudowa o 45 proc. Stolarka była droższa o 19 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 r.
Grupa PSB podkreśla jednak, że dynamika wzrostu cen nie jest wysoka, bo porównując dane z marca do lutego bieżącego roku, to wzrost jest zaledwie na poziomie 1,7 proc. Firma przypomina, że w zeszłym roku duże wzrosty cen notowane były dopiero w drugiej połowie roku, dlatego pierwszy kwartał porównujemy do dość niskiej bazy z roku 2021.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".