Grupa Schüco zamknęła rok finansowy 2022 łączną sprzedażą na poziomie 2,28 mld euro – o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Grupa nadal odczuwała problemy związane z sytuacją makroekonomiczną i polityczną. Dotyczyły one dostaw materiałów do produkcji na całym świecie, gwałtownego wzrostu cen surowców, a także dużego wzrostu cen energii i stóp inflacji. Wpływ na sytuację miała też wojna w Ukrainie.
Pomimo sytuacji rynkowej pomału wzrasta sprzedaż
Jak podaje Schüco, można było dostrzec pozytywne zmiany, zwłaszcza na rynkach Francji, Włoch, Półwyspu Iberyjskiego, Holandii i Belgii. Europejski region sprzedaży sektora konstrukcji metalowych zwiększył sprzedaż o 10,5 proc. – do 1,310 mld euro. W 2021 r. było to 1,185 mld euro. Dział konstrukcji metalowych na rynku niemieckim uzyskał 600 mln euro wobec 558 mln rok wcześniej. Z kolei dział tworzyw odnotował sprzedaż na poziomie 420 mln euro, co oznacza wzrost o 8 proc. Kwota za rok 2021 wyniosła 389 mln euro. Przy czym w Niemczech osiągnięto sprzedaż na poziomie 145 mln euro i jest to wzrost o 2 mln euro wobec roku poprzedniego.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


