Niemieckie Schüco z pozytywnym wynikiem

Autor: |Data publikacji:

Grupa Schüco zamknęła rok finansowy 2022 łączną sprzedażą na poziomie 2,28 mld euro – o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Schüco One – siedziba Grupy w Bielefeld.

Grupa nadal odczuwała problemy związane z sytuacją makroekonomiczną i polityczną. Dotyczyły one dostaw materiałów do produkcji na całym świecie, gwałtownego wzrostu cen surowców, a także dużego wzrostu cen energii i stóp inflacji. Wpływ na sytuację miała też wojna w Ukrainie.

Pomimo sytuacji rynkowej pomału wzrasta sprzedaż

Jak podaje Schüco, można było dostrzec pozytywne zmiany, zwłaszcza na rynkach Francji, Włoch, Półwyspu Iberyjskiego, Holandii i Belgii. Europejski region sprzedaży sektora konstrukcji metalowych zwiększył sprzedaż o 10,5 proc. – do 1,310 mld euro. W 2021 r. było to 1,185 mld euro. Dział konstrukcji metalowych na rynku niemieckim uzyskał 600 mln euro wobec 558 mln rok wcześniej. Z kolei dział tworzyw odnotował  sprzedaż na poziomie 420 mln euro, co oznacza wzrost o 8 proc. Kwota za rok 2021 wyniosła 389 mln euro. Przy czym w Niemczech osiągnięto sprzedaż na poziomie 145 mln euro i jest to wzrost o 2 mln euro wobec roku poprzedniego.

Zobacz również

Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025

Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025

W tym miesiącu w centrum uwagi było monachijskie BAU, ale nie była to jedyna impreza targowa z udziałem firm branży stolarki. Targi Dach Forum były okazją dla producentów okien dachowych na dotarcie do nieco innej grupy interesariuszy. W newsie galeria zdjęć z tego wydarzenia.

Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP

Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP

W niedzielę 26 stycznia odbędzie się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest to już 33. edycja tej wielkiej akcji charytatywnej. Jak co roku biorą w niej udział również firmy z branży stolarki.

Presstour dziennikarzy po fabryce SOMFY Polska

Presstour dziennikarzy po fabryce SOMFY Polska

W dniach 15-16 stycznia dziennikarze z Polski oraz Czech uczestniczyli w presstourze zorganizowanym przez Somfy Polska. Uczestniczy spotkania mieli okazję obserwować proces produkcyjny, nie zabrakło też rozmów na temat innowacji oraz zrównoważonego rozwoju.