Grupa Schüco zamknęła rok finansowy 2022 łączną sprzedażą na poziomie 2,28 mld euro – o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Grupa nadal odczuwała problemy związane z sytuacją makroekonomiczną i polityczną. Dotyczyły one dostaw materiałów do produkcji na całym świecie, gwałtownego wzrostu cen surowców, a także dużego wzrostu cen energii i stóp inflacji. Wpływ na sytuację miała też wojna w Ukrainie.
Pomimo sytuacji rynkowej pomału wzrasta sprzedaż
Jak podaje Schüco, można było dostrzec pozytywne zmiany, zwłaszcza na rynkach Francji, Włoch, Półwyspu Iberyjskiego, Holandii i Belgii. Europejski region sprzedaży sektora konstrukcji metalowych zwiększył sprzedaż o 10,5 proc. – do 1,310 mld euro. W 2021 r. było to 1,185 mld euro. Dział konstrukcji metalowych na rynku niemieckim uzyskał 600 mln euro wobec 558 mln rok wcześniej. Z kolei dział tworzyw odnotował sprzedaż na poziomie 420 mln euro, co oznacza wzrost o 8 proc. Kwota za rok 2021 wyniosła 389 mln euro. Przy czym w Niemczech osiągnięto sprzedaż na poziomie 145 mln euro i jest to wzrost o 2 mln euro wobec roku poprzedniego.
Zobacz również
Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań
WFOŚiGW organizują konsultacje programu „Czyste Powietrze” przed uruchomieniem jego kolejnej wersji. Sprawdź terminy spotkań z wykonawcami.
Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej
Nagrody „Buildera” są przyznawane co roku przedstawicielom branży budowlanej. Również tym honorowane zostały także firmy związane ze stolarką budowlaną.
Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców
Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!