Grupa Schüco zamknęła rok finansowy 2022 łączną sprzedażą na poziomie 2,28 mld euro – o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Grupa nadal odczuwała problemy związane z sytuacją makroekonomiczną i polityczną. Dotyczyły one dostaw materiałów do produkcji na całym świecie, gwałtownego wzrostu cen surowców, a także dużego wzrostu cen energii i stóp inflacji. Wpływ na sytuację miała też wojna w Ukrainie.
Pomimo sytuacji rynkowej pomału wzrasta sprzedaż
Jak podaje Schüco, można było dostrzec pozytywne zmiany, zwłaszcza na rynkach Francji, Włoch, Półwyspu Iberyjskiego, Holandii i Belgii. Europejski region sprzedaży sektora konstrukcji metalowych zwiększył sprzedaż o 10,5 proc. – do 1,310 mld euro. W 2021 r. było to 1,185 mld euro. Dział konstrukcji metalowych na rynku niemieckim uzyskał 600 mln euro wobec 558 mln rok wcześniej. Z kolei dział tworzyw odnotował sprzedaż na poziomie 420 mln euro, co oznacza wzrost o 8 proc. Kwota za rok 2021 wyniosła 389 mln euro. Przy czym w Niemczech osiągnięto sprzedaż na poziomie 145 mln euro i jest to wzrost o 2 mln euro wobec roku poprzedniego.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".