W związku z pandemią koronawirusa niemiecki rynek okien w 2020 r., po raz pierwszy od dziesięciu lat, odnotuje spadek. Z uwagi na obecną sytuację nie można sporządzić wiarygodnej prognozy na 2021 r. – tak brzmiało główne przesłanie webinarium zorganizowanego przez niemieckie Związek Producentów Okien i Fasad.
Verband Fenster + Fassade (VFF, Związek Producentów Okien i Fasad) zorganizowało 27 maja 2020 webinarium pt. „Statystyki i rynek”. Wzięło w nim udział ponad 80 osób. Spotkanie online skoncentrowane było na danych ekonomicznych , rynku budowlanym oraz aktualnych danych z niemieckiego rynku stolarki.
Jak wynika z informacji podanych przez VFF, w budownictwie przewidywane są spadki.
– W 2020 r. statystyki dla budownictwa niemieszkaniowego spadną wyraźniej niż w przypadku budownictwa mieszkaniowego. Oczywiście będzie to miało wpływ na rynek stolarki, ale nie możemy jeszcze tego oszacować – powiedział Holger Lipp, przewodniczący komisji statystycznej VFF.
Po dekadzie stałego wzrostu sprzedaż w 2019 r. wyniosła 14,8 mln sztuk okien (jako jednostkę statystyczną obrano okno O32 o pow. 1,69 mkw.). Był to wzrost o 2,4 proc. w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Oczekiwany spadek w 2020 r. wyniesie 5,5 procent do 13,9 miliona sztuk okien. Czynnikiem decydującym o spadku jest 10-proc. spadek sprzedaży okien w nowych budynkach, podczas gdy spadek sprzedaży przy renowacjach wynosi tylko ok. 2 proc.
– Spadek sprzedaży okien dotyczy bardziej budownictwa niemieszkaniowego niż mieszkaniowego. To oznacza, że metalowe okna odnotują największy spadek spośród wszystkich materiałów – powiedział Christian Blanke z firmy Heinze, która specjalizuje się w platformach informacyjnych dla branży architektonicznej i budowlanej.
Podobne są przewidywania względem rynku drzwi wejściowych. Prognozy wskazują na 4 proc. spadek sprzedaż z 1,46 mln sztuk w 2019 r. do 1,4 mln sztuk w 2020 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".