Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Autor: |Data publikacji:

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

Analitycy rynku z Branchenradar podsumowali rok 2023, jeśli chodzi o sytuację na rynku osłon przeciwsłonecznych w tych krajach.

Rynek osłon przeciwsłonecznych w Niemczech

Przychody producentów niemieckich spadły o 14,9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, do kwoty 1,2 mld euro. Jednocześnie wzrosły ceny sprzedaży o niemal 5 proc. Zaś w ciągu ostatnich trzech lat ceny u producentów wzrosły o ponad jedną piątą. W rzeczywistości więc, jak podkreślają badacze, spadek wyniósł prawie 19 proc. r/r. Główne przyczyny takiej sytuacji widzą jednak nie tylko w tym, że zakup nowego systemu ochrony przeciwsłonecznej okazał się zbyt kosztowny dla inwestorów. Duże znaczenie ma też szybkie pogorszenie się sytuacji w segmencie wymian i modernizacji.

Rynek osłon przeciwsłonecznych w Austrii

Branchenradar podaje też, że w 2023 roku rynek zewnętrznej ochrony przeciwsłonecznej w Austrii odnotował największy spadek sprzedaży od ponad 30 lat. Przychody producentów zmniejszyły się o 10,7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, do ok. 259 mln euro. W tym kraju, tak jak w Niemczech, ceny systemów osłon wzrosły średnio o prawie 5 proc. W nową ochronę przeciwsłoneczną inwestorzy musieli zainwestować o ponad jedną czwartą więcej niż trzy lata temu. Analitycy dodają, że w odniesieniu r/r popyt na nowe budynki spadł o 12,5 proc., a sprzedaż instalacji przeciwsłonecznych w ramach wymian i modernizacji – o prawie 17 proc.

Badacze rynku nie przewidują poprawny sytuacji w najbliższym czasie ani w Niemczech, ani w Austrii. Kilkunastoprocentowy spadek ma się utrzymywać do 2025 roku.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.