Nie można do UE? Hensfort wysyła okna do Kanady

Autor: |Data publikacji:

Kłopoty z obrotem handlowym dotykają również przemyskiego producenta okien, firmę Hensfort. Szczególnie daje się tu we znaki spadek zamówień z rynków Unii Europejskiej.

Firma nie załamuje jednak rąk i weryfikuje swoje dotychczasowe plany eksportowe. Jedną z nowych dróg ma być bardziej śmiałe wyjście poza Europę. Hensfort ma już doświadczenia eksportu na rynek amerykański: od 2016 roku sprzedaje do USA, a teraz firma rozpoczęła właśnie produkcję na rynek kanadyjski. Pierwsze produkty dotrą do kanadyjskich inwestorów jeszcze w tym kwartale. Oprócz okien i drzwi instalowanych w nowych budynkach, popyt na rynku stolarki kształtowany jest w tym kraju przez sektor remontowo-renowacyjny, który jest tam bardzo dobrze rozwinięty. Jak twierdzi Ewelina Tais, export sales manager firmy Hensfort, klienci w Kanadzie coraz mocniej zwracają uwagę na okna energooszczędne, pozwalające obniżyć koszty ogrzewania w warunkach mroźnych kanadyjskich zim. Pomimo trudności logistycznych jest to szansa dla okien z Europy.

Marcin Wenzel, dyrektor handlowy Hensfort:

Jesteśmy producentem mocno skoncentrowanym na rynku europejskim, ale jednocześnie to właśnie w działalności eksportowej poza Europą dostrzegamy szanse rozwoju. Odległe lokalizacje są istotnym wyzwaniem logistycznym, jednak jak pokazują nasze dotychczasowe doświadczenia, nie jest to przeszkodą w efektywnej ekspansji eksportowej.

Hensfort nie myśli jedynie o nowych kierunkach sprzedaży, ale też stale rozwija swoją ofertę produktową. Niedawno wdrożono tutaj serię okien Elegant oraz kolekcję ponad 100 wzorów wypełnień drzwiowych. W firmie prowadzone są w tej chwili także prace badawczo-rozwojowe nad wdrożeniem systemu chłodzenia profili okiennych w ramach projektu o wartości 14 mln zł. Wspominaliśmy już o tym w trakcie wywiadu z dyrektorem generalnym Hensfortu, panem Krzysztofem Galą. Całość tej rozmowy dostępna jest w grudniowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".