Centrum Analiz Branżowych opublikowało najnowszą listę 400 największych producentów stolarki otworowej. Na jej czele znalazły się firmy: Eko-Okna, Drutex i Oknoplast.

Po raz trzeci Centrum Analiz Branżowych opublikowało listę największych producentów stolarki otworowej. Tym razem w zestawieniu znalazło się 400 wiodących wytwórców okien, drzwi, bram, osłon oraz fasad w Polsce.
Jak wynika z publikacji aż 50 producentów z branży stolarki otworowej w Polsce wypracowało co najmniej 10 mln zł zysku netto w 2022 roku. 9 firm zamknęło tamten rok zyskiem przekraczającym 50 mln zł, a liderzy liczą go w setkach milionów:
- Eko-Okna – 416 mln zł;
- Drutex – 322 mln zł;
- Oknoplast – 116 mln zł;
- Portos TR7 – 107 mln zł;
- Sonarol – 71 mln zł;
- Wikęd – 61 mln zł;
- Erkado – 60 mln zł;
- Droma – Sunshade Experts – 58 mln zł;
- Dobroplast – 51 mln zł.
Pierwszą dziesiątkę najbardziej zyskownych firm zamyka Porta KMI Poland z kwotą netto na poziomie 46 mln zł.
Co więcej, ponad połowa z 400 wiodących producentów stolarki zakończyła sezon 2022 zyskiem na poziomie co najmniej 1 mln zł, a tylko 30 firm ze stratą.
Rentowność sprzedaży netto
Ciekawie wygląda także zestawienie rentowności sprzedaży netto w 2022 roku. Wśród 400 wiodących producentów mamy 36 z wynikami powyżej 15 proc. Są tu zarówno ci najwięksi, jak: Portos TR7 (25,4 proc.), Drutex (18,0 proc.), Wikęd (18,0 proc.), Droma – Sunshade Experts (17,9 proc.), Erkado (16,4 proc.), jak i ok. 30 mniejszych. Wśród nich 4 firmy uzyskały rentownością ponad 30 proc.: Hunter Douglas Polska (41,6 proc.), Promar Steel (36,2 proc.), A3B (33,3 proc.) oraz Ortis (32,2 proc.).
Podsumowanie 2023 roku jednak z pewnością nie będzie tak optymistyczne. Więcej szczegółów znaleźć można w raporcie.
Tagi
A3Bcentrum analiz branżowychDobroplastDroma Sunshade-ExpertsDrutexEko-OknaErkadoGrupa OknoplastHunter Douglas PolskaOrtisporta kmi polandPortos TR7Promar SteelSonarolwikędZobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


