Firma Inwido, właściciel marki Sokółka, podsumowała I kwartał tego roku. Spółka przyznała, że zaczęła rok z najlepszymi jak dotąd wynikami w sprzedaży, jeśli chodzi o zysk i poziom zebranych zamówień.
W I kwartale tego roku Inwido osiągnęło sprzedaż netto w wysokości 1,64 mld koron szwedzkich (ok. 740 mln zł) w stosunku do 1,44 mld koron (ok. 650 mln zł) w roku 2020. Spółka podliczyła, że organiczny wzrost osiągnął 18 proc. Wartość zebranych zamówień w tym kwartale wzrosła o 15 proc. w stosunku do roku ubiegłego, a portfel zamówień jest większy o 43 proc. Z kolei wartość EBITA wyniosła 121 mln koron (ok. 54 mln zł) w porównaniu do 48 mln koron (ok. 21 mln zł) w roku ubiegłym.
Zarząd spółki jest zadowolony z wyników, szczególnie, że tradycyjnie I kwartał jest okresem ze słabymi przychodami i zyskiem. Widać też stały rozwój sprzedaży na rynku e-commerce. W pierwszym kwartale spółka zanotowała wzrost organiczny w tym segmencie na poziomie 34 proc. Kolejnym ważnym wydarzeniem w I kwartale, które wpłynęło na wyniki handlowe, to przejęcie fińskiej firmy MV Center z siedzibą w Nokii. Firma specjalizuje się w produkcji stalowych i aluminiowych drzwi, okien i fasad, a roczna sprzedaż producenta to ok. 100 mln koron.
W pierwszych trzech miesiącach roku Inwido doświadczyło także negatywnego wpływu COVID-19. W zakładach produkcyjnych w Szwecji ucierpiała wydajność produkcji ze względu na wyższą niż normalnie absencję pracowników, będących na zwolnieniach lekarskich. W Wielkiej Brytanii i w Irlandii niższa była aktywność budowlana, a co za tym idzie, zmniejszony popyt na okna i drzwi. Z drugiej strony widać ogólnie rozwijający się rynek remontów i inwestycje w domy, a także zmiany zachowań klientów w okresie pandemii, gdzie rośnie rola handlu elektronicznego.
W następnych miesiącach spółka spodziewa się rosnącego popytu i rozwoju handlu elektronicznego. Na rynku odczuwalna jest także „presja inflacyjna”, szczególnie ze względu na ograniczoną podaż materiałów do produkcji. Taka sytuacja wpływa także na zmiany cen sprzedaży w Inwido. Spółka jednak uważa, że dzięki swojej wielkości i obecności na wielu rynkach, uda jej się znaleźć nawet w takich warunkach potencjał. W Polsce do Inwido należą Sokółka i A-Lakiernia.
Tagi
A-Lakierniacovid-19drzwi drewnianee-commercefasadyinwidookna drewnianestolarka drewnianawynki ze sprzedażyZobacz również
Nowe „Vademecum: rozwiązania z aluminium” dostępne na naszym portalu
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym "Vademecum: rozwiązania z aluminium". To praktyczny przewodnik, w którym znajdziesz wszystko, co powinieneś wiedzieć o nowoczesnym wykorzystaniu aluminium w architekturze.
Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025
W tym miesiącu w centrum uwagi było monachijskie BAU, ale nie była to jedyna impreza targowa z udziałem firm branży stolarki. Targi Dach Forum były okazją dla producentów okien dachowych na dotarcie do nieco innej grupy interesariuszy. W newsie galeria zdjęć z tego wydarzenia.
Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP
W niedzielę 26 stycznia odbędzie się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest to już 33. edycja tej wielkiej akcji charytatywnej. Jak co roku biorą w niej udział również firmy z branży stolarki.