Najlepszy jak dotąd I kwartał w Inwido

Autor: |Data publikacji:

Firma Inwido, właściciel marki Sokółka, podsumowała I kwartał tego roku. Spółka przyznała, że zaczęła rok z najlepszymi jak dotąd wynikami w sprzedaży, jeśli chodzi o zysk i poziom zebranych zamówień.

W I kwartale tego roku Inwido osiągnęło sprzedaż netto w wysokości 1,64 mld koron szwedzkich (ok. 740 mln zł) w stosunku do 1,44 mld koron (ok. 650 mln zł) w roku 2020. Spółka podliczyła, że organiczny wzrost osiągnął 18 proc. Wartość zebranych zamówień w tym kwartale wzrosła o 15 proc. w stosunku do roku ubiegłego, a portfel zamówień jest większy o 43 proc. Z kolei wartość EBITA wyniosła 121 mln koron (ok. 54 mln zł) w porównaniu do 48 mln koron (ok. 21 mln zł)  w roku ubiegłym.

Zarząd spółki jest zadowolony z wyników, szczególnie, że tradycyjnie I kwartał jest okresem ze słabymi przychodami i zyskiem. Widać też stały rozwój sprzedaży na rynku e-commerce. W pierwszym kwartale spółka zanotowała wzrost organiczny w tym segmencie na poziomie 34 proc. Kolejnym ważnym wydarzeniem w I kwartale, które wpłynęło na wyniki handlowe, to przejęcie fińskiej firmy MV Center z siedzibą w Nokii. Firma specjalizuje się w produkcji stalowych i aluminiowych drzwi, okien i fasad, a roczna sprzedaż producenta to ok. 100 mln koron.

W pierwszych trzech miesiącach roku Inwido doświadczyło także negatywnego wpływu COVID-19. W zakładach produkcyjnych w Szwecji ucierpiała wydajność produkcji ze względu na wyższą niż normalnie absencję pracowników, będących na zwolnieniach lekarskich. W Wielkiej Brytanii i w Irlandii niższa była aktywność budowlana, a co za tym idzie, zmniejszony popyt na okna i drzwi. Z drugiej strony widać ogólnie rozwijający się rynek remontów i inwestycje w domy, a także zmiany zachowań klientów w okresie pandemii, gdzie rośnie rola handlu elektronicznego.

W następnych miesiącach spółka spodziewa się rosnącego popytu i rozwoju handlu elektronicznego. Na rynku odczuwalna jest także „presja inflacyjna”, szczególnie ze względu na ograniczoną podaż materiałów do produkcji. Taka sytuacja wpływa także na zmiany cen sprzedaży w Inwido. Spółka jednak uważa, że dzięki swojej wielkości i obecności na wielu rynkach, uda jej się  znaleźć nawet w takich warunkach potencjał. W Polsce do Inwido należą Sokółka i A-Lakiernia.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.