Najlepszy jak dotąd I kwartał w Inwido

Autor: |Data publikacji:

Firma Inwido, właściciel marki Sokółka, podsumowała I kwartał tego roku. Spółka przyznała, że zaczęła rok z najlepszymi jak dotąd wynikami w sprzedaży, jeśli chodzi o zysk i poziom zebranych zamówień.

W I kwartale tego roku Inwido osiągnęło sprzedaż netto w wysokości 1,64 mld koron szwedzkich (ok. 740 mln zł) w stosunku do 1,44 mld koron (ok. 650 mln zł) w roku 2020. Spółka podliczyła, że organiczny wzrost osiągnął 18 proc. Wartość zebranych zamówień w tym kwartale wzrosła o 15 proc. w stosunku do roku ubiegłego, a portfel zamówień jest większy o 43 proc. Z kolei wartość EBITA wyniosła 121 mln koron (ok. 54 mln zł) w porównaniu do 48 mln koron (ok. 21 mln zł)  w roku ubiegłym.

Zarząd spółki jest zadowolony z wyników, szczególnie, że tradycyjnie I kwartał jest okresem ze słabymi przychodami i zyskiem. Widać też stały rozwój sprzedaży na rynku e-commerce. W pierwszym kwartale spółka zanotowała wzrost organiczny w tym segmencie na poziomie 34 proc. Kolejnym ważnym wydarzeniem w I kwartale, które wpłynęło na wyniki handlowe, to przejęcie fińskiej firmy MV Center z siedzibą w Nokii. Firma specjalizuje się w produkcji stalowych i aluminiowych drzwi, okien i fasad, a roczna sprzedaż producenta to ok. 100 mln koron.

W pierwszych trzech miesiącach roku Inwido doświadczyło także negatywnego wpływu COVID-19. W zakładach produkcyjnych w Szwecji ucierpiała wydajność produkcji ze względu na wyższą niż normalnie absencję pracowników, będących na zwolnieniach lekarskich. W Wielkiej Brytanii i w Irlandii niższa była aktywność budowlana, a co za tym idzie, zmniejszony popyt na okna i drzwi. Z drugiej strony widać ogólnie rozwijający się rynek remontów i inwestycje w domy, a także zmiany zachowań klientów w okresie pandemii, gdzie rośnie rola handlu elektronicznego.

W następnych miesiącach spółka spodziewa się rosnącego popytu i rozwoju handlu elektronicznego. Na rynku odczuwalna jest także „presja inflacyjna”, szczególnie ze względu na ograniczoną podaż materiałów do produkcji. Taka sytuacja wpływa także na zmiany cen sprzedaży w Inwido. Spółka jednak uważa, że dzięki swojej wielkości i obecności na wielu rynkach, uda jej się  znaleźć nawet w takich warunkach potencjał. W Polsce do Inwido należą Sokółka i A-Lakiernia.

Zobacz również

Forum Branżowe 03.2025 – czytaj w wersji online

Forum Branżowe 03.2025 – czytaj w wersji online

Dostępny jest już marcowy numer miesięcznika "Forum Branżowe". W najnowszym numerze m.in. rozmowa z prezes firmy Plastimet – Anetą Miller oraz podsumowanie targów Budma/WinDoor-Tech.

Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań

Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań

WFOŚiGW organizują konsultacje programu „Czyste Powietrze” przed uruchomieniem jego kolejnej wersji. Sprawdź terminy spotkań z wykonawcami.

Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej

Nagrody „Buildera” dla przedstawicieli branży budowlanej

Nagrody „Buildera” są przyznawane co roku przedstawicielom branży budowlanej. Również tym honorowane zostały także firmy związane ze stolarką budowlaną.