Na Zachodzie stawiają na bezpieczeństwo

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z danych zebranych przez zagraniczne firmy badawcze, w krajach takich jak Niemcy, czy Austria rośnie sprzedaż stolarki przeciwwłamaniowej oraz elektronicznych systemów bezpieczeństwa.

Według informacji instytutu badawczego Branchenradar, w Austrii klasa przeciwwłamaniowa RC 3 stała się standardem w przypadku drzwi wejściowych do mieszkań. Ich udział w sprzedaży wynosi już 59 proc. Można nawet stwierdzić, ze drzwi w klasie RC 3 zastąpiły dominujące do niedawna drzwi w klasach RC1 i RC2. Jeżeli zaś chodzi o drzwi w klasie RC 4, to ich  udział w sprzedaży wyniósł 10,5 proc. w 2021 roku. Co ciekawe, drzwi wejściowe bezklasowe stanowią już raptem  1 proc. sprzedaży. W 2021 roku przychody austriackich producentów drzwi wejściowych wzrosły o 9 proc. w porównaniu z rokiem 2020, a sprzedaż osiągnęła poziom 82,2 mln euro.

fot. Porta

W Niemczech w poprzednim roku sprzedaż drzwi przeciwwłamaniowych w klasach od RC 1 do RC 4 była na tym samym poziomie co sezon wcześniej. U naszych zachodnich sąsiadów w latach 2008-2015 roku odnotowywany był stały wzrost liczby włamań do mieszkań. Wówczas dużym zainteresowaniem zaczęła się cieszyć stolarka w klasach przeciwwłamaniowych. Jak wynika z danych niemieckiej policji, w ostatnich latach odnotowywany jest spadek liczby włamań do mieszkań. Według aktualnych statystyk kryminalnych (pod koniec 2021 roku poznaliśmy pełne dane za rok 2020) liczba takich zdarzeń była o blisko 14 proc. niższa niż rok wcześniej.

Z najnowszych danych niemieckiej organizacji BHE Bundesverband Sicherheitstechnik (Federalne Stowarzyszenie Technologii Bezpieczeństwa) wynika, że rynek elektronicznych systemów bezpieczeństwa urósł w tym kraju w 2021 roku o 4,5 proc. Wartość sprzedaży produktów z tej kategorii wzrosła tym samym do 4,9 mld euro. Sprzedaż systemów sygnalizacji pożaru wzrosła o 4,1 proc. do prawie 2,3 mld euro. Liderem wzrostu w poprzednim sezonie okazały się systemy alarmu głosowego. Tu wzrost był na poziomie 14 proc. a wartość sprzedaży osiągnęła 130 mln euro. Wartość sprzedaży systemów wideo wzrosła z kolei o 7,7 proc. (wartość sprzedaży – 700 mln euro). Według przedstawicieli organizacji BHE wielu inwestorów oraz zarządców nieruchomości dokonało modernizacji posiadanych systemów w trakcie pandemii koronawirusa, a na wzrosty w tym segmencie rynku pozytywnie wpłynęły również przeglądy techniczne oraz usługi serwisowe.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".