Na jakie wyposażenie okien decydują się Polacy?

Autor: |Data publikacji:

Klienci w polskich salonach z oknami skłonni są dopłacić do dodatkowego wyposażenia stolarki. Sprzedawcy wymieniają tu przede wszystkim okucia i osłony.

Inwestorzy, którzy kupują okna do własnego domu czy mieszkania, dużą wagę przykładają do bezpieczeństwa. Tak wynika z rozmów przeprowadzonych pod koniec sierpnia ze sprzedawcami w dużych miastach w Polsce. Ludzie, którzy kupują okna do własnego domu, stosunkowo często decydują się na to, by zamiast standardowego wyposażenia, zastosować okucia bezpieczne. To najchętniej wybierana dodatkowa funkcja w oknie i sprzedawcy zwykle nie mają większych problemów, by namówić klientów na ten wydatek. W przypadku okuć popularnością cieszą się także klamki z kluczykiem czy na przycisk. Handlowcy przyznają, że ludzie chętnie inwestują także w okucia ukryte, w których nie widać zawiasów.

Foto: Vertex

Zdarza się, że w sklepach ze stolarką klienci, którzy kupują okna, inwestują również w osłony. Najchętniej w tym sezonie wybierane są tradycyjnie rolety – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, roletki materiałowe, plisy a także różnego typu moskitiery. Popularnością cieszą się także żaluzje drewniane i aluminiowe.

Sprzedawcy wskazują na rosnące tego lata zainteresowanie wyrobami, które jeszcze kilka lat temu nie były wybierane przez inwestorów budynków mieszkalnych. Są to screeny i żaluzje fasadowe.

Zobacz również

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.