Klienci w polskich salonach z oknami skłonni są dopłacić do dodatkowego wyposażenia stolarki. Sprzedawcy wymieniają tu przede wszystkim okucia i osłony.
Inwestorzy, którzy kupują okna do własnego domu czy mieszkania, dużą wagę przykładają do bezpieczeństwa. Tak wynika z rozmów przeprowadzonych pod koniec sierpnia ze sprzedawcami w dużych miastach w Polsce. Ludzie, którzy kupują okna do własnego domu, stosunkowo często decydują się na to, by zamiast standardowego wyposażenia, zastosować okucia bezpieczne. To najchętniej wybierana dodatkowa funkcja w oknie i sprzedawcy zwykle nie mają większych problemów, by namówić klientów na ten wydatek. W przypadku okuć popularnością cieszą się także klamki z kluczykiem czy na przycisk. Handlowcy przyznają, że ludzie chętnie inwestują także w okucia ukryte, w których nie widać zawiasów.

Zdarza się, że w sklepach ze stolarką klienci, którzy kupują okna, inwestują również w osłony. Najchętniej w tym sezonie wybierane są tradycyjnie rolety – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, roletki materiałowe, plisy a także różnego typu moskitiery. Popularnością cieszą się także żaluzje drewniane i aluminiowe.
Sprzedawcy wskazują na rosnące tego lata zainteresowanie wyrobami, które jeszcze kilka lat temu nie były wybierane przez inwestorów budynków mieszkalnych. Są to screeny i żaluzje fasadowe.
Zobacz również
Rozstrzygnięto 29. edycję konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”
10 września 2025 roku w Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”.
Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025
18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.