Modernizacja okien napędza niemiecki rynek stolarki

Autor: |Data publikacji:

Modernizacja jest przyszłością rynku okien. Niemieckie stowarzyszenie Window + Facade Association (VFF) podało niedawno wyniki najnowszego badania rynku. Wynika z nich, że liczba wymian znacznie przewyższa liczbę nowych instalacji.

Niemiecki rynek okien i drzwi zewnętrznych nadal stoi przed poważnymi wyzwaniami. Według prognoz w roku 2025 ma się po raz kolejny zmniejszyć ogólny wolumen sprzedaży. Osiągnie on najwyżej 12,8 mln jednostek okiennych. Oznacza to spadek, który w ciągu okresu od 2021 r. wynosi 3 mln jednostek okiennych.

modernizacja wymiana okien

Modernizacja obejmie 70 proc. jednostek okiennych

Badanie przeprowadzone przez firmę Heinze pokazuje przy tym, że udział nowych budynków spadnie do 30 proc. Jednak jednocześnie ma rosnąć znaczenie rynku renowacji. W 2025 r. zostanie odnowionych 70 proc. jednostek okiennych.

Tempo modernizacji w przypadku wymiany okien utrzyma się na stosunkowo stabilnym poziomie 1,4 proc. Będzie ono przy tym wyższe od tempa renowacji całego zasobu budowlanego. Szczególny nacisk położony jest na okna, które zostały zainstalowane przed 1995 rokiem i miały współczynnik U powyżej 2,7 W/m²K.

Jak podaje Heinze, na rynku niemieckim jest ok. 200 mln jednostek takiej stolarki. Przy stałym rocznym wskaźniku renowacji na poziomie 9-10 mln wymiana mogłaby zostać zakończona do 2045 r.

Zobacz również

Raport finansowy Saint-Gobain – spadek sprzedaży w 2024 r. 

Raport finansowy Saint-Gobain – spadek sprzedaży w 2024 r. 

Raport finansowy Saint-Gobain wskazuje na wzrost sprzedaży w drugiej połowie 2024 r. Ostatecznie jednak spółka zakończyła ten okres spadkiem.

Rynek okien w krajach DACH nadal ze spadkami

Rynek okien w krajach DACH nadal ze spadkami

Rynek okien w krajach DACH w roku 2025 po raz kolejny odnotuje tendencję spadkową. Taką informację podali analitycy Interconnection Consulting.

Grupa Kęty: ambitna strategia na lata 2025–2029

Grupa Kęty: ambitna strategia na lata 2025–2029

Grupa Kęty ogłosiła nową strategię rozwoju na lata 2025–2029, koncentrując się na wzroście przychodów i integracji segmentów produktowych.