Mniej klientów także w marketach budowlanych

Autor: |Data publikacji:

Analitycy firmy technologicznej Proxi.cloud we współpracy z platformą analityczno-badawczą UCE Research zbadali zmiany, jakie zaszły od początku maja ub.r. do końca października wśród klientów marketów budowlanych (tzw. DIY). Analizie poddano blisko 490 tys. konsumentów robiących zakupy w 611 marketach budowlanych, należących do 5 największych sieci handlowych w tym segmencie.

Wśród licznych wniosków płynących z tego badania zasadniczy jest taki, że w ostatnim półroczu (do listopada) liczba klientów odwiedzających markety spadła średnio o 26 proc. Spadek wizyt nastąpił w każdej z badanych sieci handlowych. Najwięcej klientów, bo aż 31 proc. stracił Leroy Merlin, który podejmując decyzję o pozostaniu na rynku rosyjskim, był nawet obiektem wezwań do bojkotu. Spadek w okolicach 26 proc. odnotowały Castorama i Jula, a o 1/5 mniej klientów miała w tym czasie sieć OBI. Najmniejszy spadek zaobserwowano w sieci PSB Mrówka, na poziomie 18,8 proc.

Ważniejsze, że trend spadkowy w liczbie klientów odwiedzających markety budowlane utrzymuje się już od maja 2021 roku. Zdaniem analityków tego rynku tendencja ta utrzyma się co najmniej do II kwartału, a być może nawet do końca przyszłego roku.

Michał Rosiak z firmy Proxi.cloud., komentuje to następująco:

Tegoroczne spadki w segmencie marketów budowlanych mogą wynikać z popandemicznego odbicia wiosną ub.r. Wówczas chwilowo zwiększył się ruch w placówkach sieci budowlanych. Po miesiącach spędzonych w domach wielu klientów tęskniło za zwykłym wyjściem do tego typu sklepów i wyborem produktów na miejscu. Do tego był to też okres, w którym Polacy mocno inwestowali w mieszkania – szukając ochrony kapitału. Lokale trzeba było urządzić, a czasem nawet wyremontować. Jednak ten czas mamy już za sobą, bo rynek trochę ochłonął.

Zobacz również

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro otwiera fabrykę w USA

Fakro w USA uruchamia fabrykę schodów strychowych. Mieści się ona w miejscowości Elizabeth City w Karolinie Północnej.

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.