Analitycy firmy technologicznej Proxi.cloud we współpracy z platformą analityczno-badawczą UCE Research zbadali zmiany, jakie zaszły od początku maja ub.r. do końca października wśród klientów marketów budowlanych (tzw. DIY). Analizie poddano blisko 490 tys. konsumentów robiących zakupy w 611 marketach budowlanych, należących do 5 największych sieci handlowych w tym segmencie.
Wśród licznych wniosków płynących z tego badania zasadniczy jest taki, że w ostatnim półroczu (do listopada) liczba klientów odwiedzających markety spadła średnio o 26 proc. Spadek wizyt nastąpił w każdej z badanych sieci handlowych. Najwięcej klientów, bo aż 31 proc. stracił Leroy Merlin, który podejmując decyzję o pozostaniu na rynku rosyjskim, był nawet obiektem wezwań do bojkotu. Spadek w okolicach 26 proc. odnotowały Castorama i Jula, a o 1/5 mniej klientów miała w tym czasie sieć OBI. Najmniejszy spadek zaobserwowano w sieci PSB Mrówka, na poziomie 18,8 proc.
Ważniejsze, że trend spadkowy w liczbie klientów odwiedzających markety budowlane utrzymuje się już od maja 2021 roku. Zdaniem analityków tego rynku tendencja ta utrzyma się co najmniej do II kwartału, a być może nawet do końca przyszłego roku.
Michał Rosiak z firmy Proxi.cloud., komentuje to następująco:
Tegoroczne spadki w segmencie marketów budowlanych mogą wynikać z popandemicznego odbicia wiosną ub.r. Wówczas chwilowo zwiększył się ruch w placówkach sieci budowlanych. Po miesiącach spędzonych w domach wielu klientów tęskniło za zwykłym wyjściem do tego typu sklepów i wyborem produktów na miejscu. Do tego był to też okres, w którym Polacy mocno inwestowali w mieszkania – szukając ochrony kapitału. Lokale trzeba było urządzić, a czasem nawet wyremontować. Jednak ten czas mamy już za sobą, bo rynek trochę ochłonął.
Zobacz również
Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców
Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!
Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025
Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.
Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)
Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.