Mniej klientów także w marketach budowlanych

Autor: |Data publikacji:

Analitycy firmy technologicznej Proxi.cloud we współpracy z platformą analityczno-badawczą UCE Research zbadali zmiany, jakie zaszły od początku maja ub.r. do końca października wśród klientów marketów budowlanych (tzw. DIY). Analizie poddano blisko 490 tys. konsumentów robiących zakupy w 611 marketach budowlanych, należących do 5 największych sieci handlowych w tym segmencie.

Wśród licznych wniosków płynących z tego badania zasadniczy jest taki, że w ostatnim półroczu (do listopada) liczba klientów odwiedzających markety spadła średnio o 26 proc. Spadek wizyt nastąpił w każdej z badanych sieci handlowych. Najwięcej klientów, bo aż 31 proc. stracił Leroy Merlin, który podejmując decyzję o pozostaniu na rynku rosyjskim, był nawet obiektem wezwań do bojkotu. Spadek w okolicach 26 proc. odnotowały Castorama i Jula, a o 1/5 mniej klientów miała w tym czasie sieć OBI. Najmniejszy spadek zaobserwowano w sieci PSB Mrówka, na poziomie 18,8 proc.

Ważniejsze, że trend spadkowy w liczbie klientów odwiedzających markety budowlane utrzymuje się już od maja 2021 roku. Zdaniem analityków tego rynku tendencja ta utrzyma się co najmniej do II kwartału, a być może nawet do końca przyszłego roku.

Michał Rosiak z firmy Proxi.cloud., komentuje to następująco:

Tegoroczne spadki w segmencie marketów budowlanych mogą wynikać z popandemicznego odbicia wiosną ub.r. Wówczas chwilowo zwiększył się ruch w placówkach sieci budowlanych. Po miesiącach spędzonych w domach wielu klientów tęskniło za zwykłym wyjściem do tego typu sklepów i wyborem produktów na miejscu. Do tego był to też okres, w którym Polacy mocno inwestowali w mieszkania – szukając ochrony kapitału. Lokale trzeba było urządzić, a czasem nawet wyremontować. Jednak ten czas mamy już za sobą, bo rynek trochę ochłonął.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".