ML System opublikował właśnie wyniki finansowe z pierwszych trzech kwartałów 2020 roku i poinformował o planach na następny rok. Firma, która wypracowała 680-proc. wzrost eksportu planuje między innymi intensywny rozwój na rynku polskim. Pomóc w tym mają korzystne dla fotowoltaiki zmiany prawne.
ML System w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku wypracował 88,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, 17,6 mln zł EBITDA oraz 9,0 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost rok do roku odpowiednio o 34 proc., 57 proc. oraz 238 proc. Jednocześnie w analizowanym okresie sprzedaż do partnerów zagranicznych wyniosła 6,1 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku
o 680 proc. W samym III kwartale 2020 r. ML System sprzedał do partnerów spoza Polski produkty za 1,47 mln zł.
Dawid Cycoń, prezes ML System:
W pierwszej połowie 2021 r. planujemy wdrożyć do masowej produkcji Quantum Glass – transparentną szybę zespoloną, generująca energię elektryczną. Linia wytwórcza, jedyna tego typu na świecie, została już zakontraktowana. Hala jest wyposażana w infrastrukturę przyłączeniową, urządzenia będą stopniowo uruchamiane. Wykonaliśmy też kilka instalacji pilotażowych w kraju i za granicą. Zdolność wykorzystania produktów na bazie Quantum Glass, przy jednoczesnym użyciu ich kanałów dystrybucji, potwierdzili renomowani producenci stolarki otworowej, jak również koncerny szklarskie o globalnym zasięgu.
Przedsiębiorstwo liczy także na korzystne zmiany w Polskim prawie i sytuacji ekonomicznej. Na wzrost sprzedaży fotowoltaiki w kraju mają mieć podwyżki cen energii i planowane wprowadzenia opłaty mocowej oraz zaostrzone kryteria zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".