Grupa ML System opublikowała niedawno wyniki za I kwartał 2024 r. Ogłosiła też rozpoczęcie przeglądu opcji strategicznych, mającego na celu weryfikację i aktualizację strategii rozwoju na najbliższe lata.
Grupa ML System w I kwartale tego roku wypracowała 40,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej była to kwota 46,1 mln zł. Wzrósł natomiast zysk brutto ze sprzedaży, do kwoty 7,7 mln zł, w I kwartale 2023 osiągnął 4,2 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 5,9 mln zł, podczas gdy w ubiegłym roku była to strata w wysokości 2,3 mln zł. Wyższy jest też wskaźnik EBITDA – 13,3 mln zł wobec 7,4 mln zł w I kwartale 2023 r. Również segment szkła powłokowego z „nowej ery kwantowej” odnotował wzrost – o 38,4 proc.
Firma przyznaje, że na zysk netto wpływ miały takie zdarzenia jak sprzedaż nieruchomości i rozwiązanie rezerwy. Pod koniec roku 2023 do użytkowania została oddana nowa hala produkcyjna. Podwoiło to powierzchnię produkcyjną firmy i skłoniło do sprzedaży nieruchomości. Ta transakcja przyniosła zysk w kwocie 3,7 mln zł.
10 proc. sprzedaży osiągniętej w pierwszym kwartale roku 2024, czyli 3,9 mln zł, stanowi eksport. Największą kwotę ML System wypracował w Norwegii – prawie 2 mln zł. Na kolejnych miejscach są Szwecja – 0,8 mln zł i Austria – 0,6 mln zł.
Grupa zapowiedziała również przegląd opcji strategicznych i ewentualną aktualizację planów. Analizie zostanie poddany m.in. potencjał rozwoju poszczególnych segmentów i kluczowych produktów. Rozważane są scenariusze, takie jak rozwój organiczny, akwizycje lub strategiczne partnerstwa.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".