MFO: rośnie sprzedaż wzmocnień do okien

Autor: |Data publikacji:

Choć I kwartał tego roku nie przyniósł spektakularnych wzrostów dla branży okienno-drzwiowej, to jej czołowy dostawca wzmocnień – sochaczewska spółka MFO – odnotował wyniki ponadprzeciętne.

Firma zamknęła kwartał sprzedażą na poziomie 119 mln zł, co było wynikiem o 11 proc. lepszym niż w I kwartale 2018 roku. We wzroście tym duże znaczenie miała zwiększona sprzedaż wzmocnień do okien, która w stosunku do ub. roku wzrosła o 10 mln zł, do wartości 59 mln zł.

Wobec wyraźnej stagnacji produkcji okien na rynku polskim wzrost ten odbył się prawdopodobnie na rynkach eksportowych. Świadczy o tym malejąca sprzedaż spółki w Polsce (48 mln zł), a dynamicznie rosnący eksport – w I kwartale br. wzrósł on o ponad połowę w odniesieniu do I kwartału 2018, do wartości 69 mln zł.

Wzrosło tu również zatrudnienie: w III 2018 roku MFO zatrudniało 238 osób, podczas gdy w marcu 2019 pracowało tu już 272 osoby. Przy tej okazji warto zwrócić uwagę na wydajność pracy w tej spółce: na każdego zatrudnionego przypada tu 1,8 mln zł rocznego przychodu. Jest to wynik, którego spółki okienno-drzwiowe mogą MFO tylko pozazdrościć..

Budynek socjalny MFO został oddany do użytku w połowie 2018 r.

Dzięki takiemu funkcjonowaniu MFO znalazło się w tym roku po raz kolejny wśród liderów polskiej przedsiębiorczości. W zestawieniu „Diamenty Forbesa 2019” spółka zajęła 23. miejsce na Mazowszu i 57. w kraju w kategorii największych firm. Przypomnijmy, że w zestawieniu Forbesa znalazły się firmy, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość. O ubiegłorocznych wynikach spółki MFO pisaliśmy natomiast TUTAJ.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".