MFO: rośnie sprzedaż wzmocnień do okien

Autor: |Data publikacji:

Choć I kwartał tego roku nie przyniósł spektakularnych wzrostów dla branży okienno-drzwiowej, to jej czołowy dostawca wzmocnień – sochaczewska spółka MFO – odnotował wyniki ponadprzeciętne.

Firma zamknęła kwartał sprzedażą na poziomie 119 mln zł, co było wynikiem o 11 proc. lepszym niż w I kwartale 2018 roku. We wzroście tym duże znaczenie miała zwiększona sprzedaż wzmocnień do okien, która w stosunku do ub. roku wzrosła o 10 mln zł, do wartości 59 mln zł.

Wobec wyraźnej stagnacji produkcji okien na rynku polskim wzrost ten odbył się prawdopodobnie na rynkach eksportowych. Świadczy o tym malejąca sprzedaż spółki w Polsce (48 mln zł), a dynamicznie rosnący eksport – w I kwartale br. wzrósł on o ponad połowę w odniesieniu do I kwartału 2018, do wartości 69 mln zł.

Wzrosło tu również zatrudnienie: w III 2018 roku MFO zatrudniało 238 osób, podczas gdy w marcu 2019 pracowało tu już 272 osoby. Przy tej okazji warto zwrócić uwagę na wydajność pracy w tej spółce: na każdego zatrudnionego przypada tu 1,8 mln zł rocznego przychodu. Jest to wynik, którego spółki okienno-drzwiowe mogą MFO tylko pozazdrościć..

Budynek socjalny MFO został oddany do użytku w połowie 2018 r.

Dzięki takiemu funkcjonowaniu MFO znalazło się w tym roku po raz kolejny wśród liderów polskiej przedsiębiorczości. W zestawieniu „Diamenty Forbesa 2019” spółka zajęła 23. miejsce na Mazowszu i 57. w kraju w kategorii największych firm. Przypomnijmy, że w zestawieniu Forbesa znalazły się firmy, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość. O ubiegłorocznych wynikach spółki MFO pisaliśmy natomiast TUTAJ.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.