MFO eksportuje już ponad 50 proc. produkcji

Red.: |Data publikacji:

MFO opublikowało wyniki ze sprzedaży z 2018 r. W minionym roku firma miała przychody w wysokości ponad 428 mln zł, a zysk wyniósł niemal 28 mln.

MFO podsumowało miniony rok pod względem handlowym. Był to udany rok dla producenta wzmocnień. Przede wszystkim udało się osiągnąć wartość sprzedaży na poziomie 428 mln zł w porównaniu do 375 mln w roku 2017 i zysk netto w wysokości 27,9 mln zł w porównaniu do 20 mln w roku poprzednim. Poza tym po raz pierwszy eksport wyniósł ponad 50 proc., a więc sprzedaż za granicę była wyższa niż na rynku krajowym.

Budynek socjalny został oddany do użytku w połowie 2018 r.

Firma także z powodzeniem realizowała plan rozwoju, który sobie wyznaczyła na lata 2017-2020. Jest to projekt przede wszystkim infrastrukturalny, polegający na rozbudowie hal produkcyjnych, placu magazynowego czy części socjalnej dla pracowników. Ponadto MFO zamierza postawić dwie nowe linie do produkcji profili specjalistycznych oraz jedną do produkcji profili GK do suchej zabudowy. Koszt prac inwestycyjnych oceniany jest na ok. 38,5 mln zł. MFO zamierza dzięki realizacji tych projektów zwiększyć moce produkcyjne o ponad 50 proc.

MFO to producent profili zimnogiętych dla producentów okien z PCW, ale nie tylko. Firma jest dostawcą do branży konstrukcyjnej, motoryzacyjnej czy klimatyzacyjnej, wykonuje także elementy do suchej zabudowy. Firma eksportuje przede wszystkim do Niemiec – sprzedaż do tego kraju stanowi 44 proc. wartości eksportu. Inne kraje, do których trafiają produkty MFO to: Hiszpania, Włochy, Rumunia, Litwa, Francja, Holandia, Belgia, Rosja i Czechy. W 2018 r. wartość eksportu wyniosła 201 mln zł w porównaniu do 157,6 mln w roku 2017.

Zobacz również

Strategiczne decyzje producentów profili z PCW

Strategiczne decyzje producentów profili z PCW

Grupa Rehau podjęła decyzję o sprzedaży swojej działalności w Rosji. Inny znów producent profili, Profine, ogłosił inwestycję w Serbii.

Anwis zwiększa dynamikę sprzedaży Grupy Warema

Anwis zwiększa dynamikę sprzedaży Grupy Warema

Grupa Warema podsumowała globalne wyniki za 2021 r. Firma osiągnęła wzrost przychodów o 10 proc. Do wysokich wyników przyczyniła się także działalność Anwisu.

Kongres Stolarki Polskiej za nami

Kongres Stolarki Polskiej za nami

W dniu 27 maja w Warszawie odbył się Kongres Stolarki Polskiej, organizowany przez Związek Polskie Okna i Drzwi. Była to już 12. edycja tej imprezy. Głównymi tematami spotkania były: sytuacja gospodarcza, ekologia oraz marketing.

1