MFO eksportuje już ponad 50 proc. produkcji

Autor: MR |Data publikacji: 2019-04-02

MFO opublikowało wyniki ze sprzedaży z 2018 r. W minionym roku firma miała przychody w wysokości ponad 428 mln zł, a zysk wyniósł niemal 28 mln.

MFO podsumowało miniony rok pod względem handlowym. Był to udany rok dla producenta wzmocnień. Przede wszystkim udało się osiągnąć wartość sprzedaży na poziomie 428 mln zł w porównaniu do 375 mln w roku 2017 i zysk netto w wysokości 27,9 mln zł w porównaniu do 20 mln w roku poprzednim. Poza tym po raz pierwszy eksport wyniósł ponad 50 proc., a więc sprzedaż za granicę była wyższa niż na rynku krajowym.

Budynek socjalny został oddany do użytku w połowie 2018 r.

Firma także z powodzeniem realizowała plan rozwoju, który sobie wyznaczyła na lata 2017-2020. Jest to projekt przede wszystkim infrastrukturalny, polegający na rozbudowie hal produkcyjnych, placu magazynowego czy części socjalnej dla pracowników. Ponadto MFO zamierza postawić dwie nowe linie do produkcji profili specjalistycznych oraz jedną do produkcji profili GK do suchej zabudowy. Koszt prac inwestycyjnych oceniany jest na ok. 38,5 mln zł. MFO zamierza dzięki realizacji tych projektów zwiększyć moce produkcyjne o ponad 50 proc.

MFO to producent profili zimnogiętych dla producentów okien z PCW, ale nie tylko. Firma jest dostawcą do branży konstrukcyjnej, motoryzacyjnej czy klimatyzacyjnej, wykonuje także elementy do suchej zabudowy. Firma eksportuje przede wszystkim do Niemiec – sprzedaż do tego kraju stanowi 44 proc. wartości eksportu. Inne kraje, do których trafiają produkty MFO to: Hiszpania, Włochy, Rumunia, Litwa, Francja, Holandia, Belgia, Rosja i Czechy. W 2018 r. wartość eksportu wyniosła 201 mln zł w porównaniu do 157,6 mln w roku 2017.

Zobacz również

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Assa Abloy podsumowała II kwartał bieżącego roku. Firma odnotowała 11 proc. wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, natomiast wzrost był 14-proc. porównując półrocza.

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych ma wejść w życie 1 stycznia 2021 roku i zachęcić małe firmy do udziału w przetargach. Jakie zmiany nas czekają?

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Firma Winkhaus, specjalizująca się w produkcji okuć okiennych i drzwiowych oraz Mediola rozpoczęły współpracę w sektorze smart home. W ramach kooperacji możliwe będzie zintegrowanie rozwiązań obu firm.