Mercor zakończył rok wzrostem sprzedaży i zysków

Autor: |Data publikacji:

Grupa Mercor podsumowała rok finansowy. To okres, w którym spółka odnotowała ponad 26-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży.

Grupa Mercor podliczyła wyniki finansowe w swoim roku obrotowym, czyli w okresie od 1 kwietnia 2022 do 30 marca 2023 r. Firma odnotowała wzrost zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i zysk. Wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 628,4 mln zł, co oznacza wzrost o 26,7 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Wyższy był także zysk netto, wyniósł on 47,2 mln zł, jest to więcej o 45,4 proc. Mercor informuje, że duży wzrost odnotował także w wynikach EBIT, to wartość 68,8 mln zł i wzrost o ponad 56 proc. Natomiast wskaźnik EBITDA wyniósł 87,6 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 50 proc.

Mercor obecny był w dniach 21 – 22 czerwca na targach FeuerTrutz w Norymberdze.

Dla Grupy Mercor istotne są rynki eksportowe, realizowane jest na nich 49,8 proc. ze sprzedaży. Firma osiągnęła wartość przychodów w eksporcie w wysokości 312,82 mln zł. Natomiast w Polsce realizowane jest 50,2 proc. sprzedaży, jej wartość w omawianym roku obrotowym wyniosła 315,53 mln zł. Perspektywy dla spółki na najbliższe miesiące są pozytywne, przede wszystkim z powodu pozyskanych zleceń. W maju do Mercora spłynęły zamówienia opiewające na wartość 53 mln zł w stosunku do 47,3 mln w maju 2022 r.

Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercora podsumował rok, a także podkreślił dobre wyniki spółki DFM Doors, produkującej drzwi ppoż:

W naszej branży niezwykle ważna jest dywersyfikacja działalności i oparcie sprzedaży o wiele rynków. Chociażby z tego względu skutki ewentualnego spowolnienia w poszczególnych krajach czy regionach są dla nas mniej odczuwalne, a czasem stwarzają także rynkowe szanse, ponieważ wtedy bardziej konkurencyjni cenowo dostawcy zyskują na znaczeniu. Warto podkreślić, że w całym roku obrotowym wystąpiła wyraźna dynamika wzrostu sprzedaży zagranicznej, która wyniosła blisko 26 proc. Wzrost sprzedaży na rynku polskim w tym okresie również był dwucyfrowy i przekroczył 27 proc. Szczególnie cieszy nas dynamiczny rozwój jednej z młodszych spółek w Grupie – DFM Doors – która zajmuje się działalnością w zakresie oddzieleń przeciwpożarowych i wygenerowała drugi co do wielkości wynik pod względem przychodów ze sprzedaży.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".