Mercor w pierwszym półroczu przekroczył 300 mln zł ze sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Grupa Mercor podała dane finansowe za 1. półrocze roku obrotowego 2023/2024. Przychody z sprzedaży ponownie przekroczyły 300 mln zł. Jednak ogólnie spółka odnotowała spadki.

Dla firmy Mercor, zajmującej się biernymi zabezpieczeniami ppoż., pierwsze półrocze obejmuje okres od 1 kwietnia do 30 września 2023 r. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 300,9 mln zł. Jest to jednak o 0,4 proc. mniej r/r. Natomiast w samym II kwartale był to spadek o 11 proc. Na minusie są również wskaźniki EBIT oraz EBIDTA. Pierwszy o 7,8 proc. – kwota osiągnęła 32,3 mln zł, drugi o 5 proc. i jest to wynik na poziomie 41,7 mln zł.

Natomiast wyższy aż o 37,8 proc. był zysk netto, uzyskując poziom blisko 32 mln zł. Spółka zaznacza, że na tę kwotę miał wpływ zwrot zapłaconego podatku dochodowego wraz z odsetkami (10,5 mln zł). Przy tym w drugim kwartale roku obrotowego wzrost wyniósł 59,6 proc., osiągając 19,3 mln zł. Przychody grupy wyniosły zaś 148,7 mln zł.

Analizując kierunki sprzedaży, z rynku krajowego pochodziło 51,1 proc. całych przychodów (153,6 mln zł), natomiast z rynków zagranicznych 48,9 proc., czyli 147,2 mln zł.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.