Mercor, lider systemów biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych z sukcesem uruchomił pod Płockiem próbną produkcję płyt ogniochronnych MCR Silboard. Seryjna produkcja rozpocznie się tu na początku roku.
Grupa, uwzględniając scenariusz pogorszenia sytuacji rynkowej, realizuje plan redukcji kosztów i obniżania poziomu zadłużenia. Jednocześnie podjęła działania mające na celu intensyfikację eksportu i rozwój produktów, co wiąże się z rejestracją spółki w Wielkiej Brytanii oraz rejestracją spółki odpowiedzialnej za fotowoltaikę.
Wzrost sprzedaży zagranicznej, dobra rentowność
Grupa Mercor od kwietnia do września 2020 (I półrocze 2020/21 jej roku obrotowego) odnotowała 2-proc. wzrost sprzedaży na rynku krajowym oraz 4-proc. wzrost sprzedaży zagranicznej. I to mimo spadków sprzedaży w stosunku do ub. roku na rynku rosyjskim (o 26 proc.), czeskim, słowackim i rumuńskim (o 13 proc.) oraz 10-procentowego spadku na rynku hiszpańskim. Na pozostałych rynkach zagranicznych bowiem, m.in. w Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła o 9 proc. r/r. W omawianym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły ogółem 196,5 mln zł, co oznacza 3-proc. wzrost r/r. Bardzo dobrze prezentuje się wynik netto, który wzrósł niemal o połowę, do wartości powyżej 18 mln zł.
Dobrze wygląda również portfel zamówień pozyskanych w Mercorze od czerwca do listopada br. Jego wartość wyniosła ponad 202 mln zł i była zaledwie o 1 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W samym listopadzie pozyskano zamówienia o wartości 29,3 mln zł, co w porównaniu z 26,9 mln zł z listopada 2019 roku, oznacza wzrost o 9 proc.
Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercor SA:
Dobre wyniki I półrocza 2020/21 to efekt intensywnej pracy, aktywnego pozyskiwania zamówień mimo trudniejszego otoczenia rynkowego. Obecnie realizujemy głównie projekty, które wykonawcy rozpoczęli jeszcze przed pandemią, ale w kolejnych okresach spodziewamy się na rynku mniejszej liczby nowych budów. Wzmacniamy nasze przewagi, w tym dywersyfikację (…). Jesteśmy przygotowani do sprzedaży pełnowymiarowych płyt – to strategiczna inwestycja, która docelowo ma wzmocnić nasz eksport (…). Chcemy, by udział eksportu w perspektywie 2023 roku wzrósł do ok. 60 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".