Grupa Mercor S.A. podała wyniki z I półrocza swojego roku obrotowego 2022/2023. We wszystkich kluczowych obszarach firma odnotowała wzrosty.
Mercor, jeden z kluczowych producentów biernych zabezpieczeń ppoż. w Polsce, podał wyniki z I półrocza roku obrotowego, który rozpoczął się w przypadku tej firmy 1 kwietnia a zakończył 30 września. W tym czasie przychody ze sprzedaży wzrosły o 31 proc. do ok. 302 mln zł. Zysk netto wyniósł blisko 23,2 mln zł, co stanowiło wzrost o 30,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. EBIT sięgnął 35 mln zł ( wzrost o 52,1 proc.), a EBITDA w wysokości ponad 43,9 mln zł była o 46,4 proc. wyższa.
Drugi kwartał roku obrotowego w Mercorze oznaczał wzrost przychodów o 33 proc. do poziomu niemal 167 mln zł, a zysk netto to 12,1 mln zł, co jest wzrostem o 28,2 proc.
Krzysztof Krempeć, prezes firmy Mercor komentuje:
Pierwsza połowa roku obrotowego 2022/23 okazała się dla nas bardzo dobra, wypracowaliśmy wyższe przychody i poprawiliśmy rentowność. Najmocniej przychody zwiększyliśmy na rynku krajowym – aż o 35,7 proc. r/r. Zadowoleni jesteśmy także z naszego wzrostu na rynkach zagranicznych, gdzie sprzedaż wzrosła o ponad 26 proc. r/r. Z kolei w samym drugim kwartale osiągane przez nas przychody poza Polską wzrosły aż o 36,3 proc. Co ważne, naszym rosnącym przychodom towarzyszył też wzrost rentowności w większości obszarów, który wynikał m.in. z utrzymania dyscypliny kosztowej przyjętej w poprzednich okresach.
W analizowanym okresie Mercor miał nieznacznie większy udział sprzedaży w krajowej, a wyniósł on 52 proc (156,8 mln zł). Wyniki eksportu to z kolei 145,2 mln zł. Dobrze zapowiadają się też wyniki finansowe w kolejnych miesiącach – w okresie od maja do października Mercor odnotował wzrost zamówień o 10 proc. Pisaliśmy o tym więcej TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".