Mercor podliczył pierwszy kwartał swojego roku obrotowego. Firma informuje o dwucyfrowym wzroście przychodów i zysku netto.
Mercor poinformował o wynikach finansowych z okresu od marca do końca czerwca 2023 r. Jest to pierwszy kwartał w roku finansowym spółki. Był bardzo dobry pod kątem wyników. Przychody ze sprzedaży wyniosły 152,2 mln zł w porównaniu do 135 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 12 proc.
W omawianym okresie firma zrealizowała wyższą sprzedaż za granicą, było to 77,4 mln zł w porównaniu do 61,4 mln zł, to wzrost o 26 proc. Jeśli chodzi o wyniki na rynku krajowym, to nastąpiła niewielka zmiana. W pierwszym kwartale 2023 r. przychody wyniosły 74,7 mln zł w porównaniu do 73,6 mln zł w 2022 r., to więcej o ponad 1 proc. Grupa obecnie realizuje za granicą 50,9 proc. sprzedaży.
Wyższy jest także zysk netto, w bieżącym roku wyniósł on 12,6 mln zł w stosunku do 11 mln w roku 2022, to zmiana na plus o 14 proc. Jeśli chodzi o wskaźnik EBITDA, to spółka odnotowała tu spadek o ok. 4 proc. W bieżącym roku jest to wartość 20,4 mln zł, rok wcześniej było to 21,3 mln zł. Generalnie dobre wyniki skłoniły zarząd do rekomendacji wypłaty dywidendy. Na ten cel spółka przeznacza 23,5 mln zł. Na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".