Dobrą koniunkturę na markizy i pergole w Europie potwierdzają ubiegłoroczne wyniki czołowego niemieckiego producenta tych wyrobów, firmy Markilux. W związku z deficytem pracowników, firma cały czas inwestuje w nowe rozwiązania cyfrowe.
Już po trudnym 2020 roku Markilux informował, że jego sprzedaż zwiększyła się wówczas o 25 mln euro, do rekordowej wartości 122 mln. Plany na kolejny sezon zakładały dalszy wzrost sprzedaży i wdrażanie nowych produktów. Najnowsze doniesienia z Emsdetten w Münsterlandzie mówią o tym, że plan ten udało się zrealizować. Markilux uzyskał w 2021 roku 139 mln euro przychodów ze sprzedaży i była to wartość o 14 proc. wyższa niż rok wcześniej. Dwa ostatnie lata to dla tej firmy dwucyfrowy wzrost przychodów o 43 proc. Firma z powodzeniem wdrożyła nową pergolę „stretch”, ale wzrost nastąpił również w całej ofercie pergoli oraz markiz kasetowych.
Cyfryzacja w dobie niedoboru pracowników
Niemiecki producent nadal odczuwa deficyt wykwalifikowanych pracowników, który staje się coraz bardziej długotrwałym wyzwaniem dla firmy. Dlatego już w ub. sezonie Markilux inwestował zarówno w szkolenia, jak i w nowe profile zawodowe oraz specjalne programy dla stażystów i młodszych kadr kierowniczych. Firma wprowadziła również na rynek nową wersję swojej aplikacji do rozszerzonej rzeczywistości oraz zaprojektowała na nowo własną stronę internetową, aby była jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika. Wyposażyła też specjalistyczną stronę partnerską w dodatkowe narzędzia cyfrowe. Dzięki temu wyspecjalizowani partnerzy handlowi mogą teraz wprowadzać swoje zamówienia bezpośrednio online.
W sezon 2022 Markilux wchodzi z ostrożną pewnością siebie, ale dzięki dalszemu rozwojowi markiz przegubowych i systemów pergoli chciałby w miarę możliwości kontynuować pozytywny trend w wynikach sprzedaży. W tym sezonie przedsiębiorstwo będzie również inwestowało w produkcję, sprzedaż i marketing, a na rok 2023 będzie już teraz przygotowywać ekskluzywne wzory tkanin i materiałów dla nowej kolekcji.
zdjęcia: Markilux
Zobacz również
Nowe „Vademecum: osłony wewnętrzne i zewnętrzne” dostępne na naszym portalu
Na naszej stronie pojawiło się nowe vademecum, tym razem w całości poświęcone osłonom wewnętrznym i zewnętrznym.
Branża aluminium spotka się w Krakowie. Konferencja Aluminium 2025 już w przyszłym tygodniu
Już 9 i 10 czerwca w krakowskim Centrum Konferencyjnym Fabryczna odbędzie się kolejna edycja konferencji „Aluminium 2025. Trendy. Innowacje. Technologie”.
Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”
W tym tygodniu odbyła się konferencja "Bezpieczeństwo gospodarcze UE", której głównym tematem była ochrona unijnej gospodarki przed konkurencją z krajów spoza Unii. Spotkanie niepocieszeni opuszczali przedstawiciele związków zrzeszających producentów budownictwa. Ich postulaty w nowej ustawie zamówień publicznych nie zostały uwzględnione.