Dobrą koniunkturę na markizy i pergole w Europie potwierdzają ubiegłoroczne wyniki czołowego niemieckiego producenta tych wyrobów, firmy Markilux. W związku z deficytem pracowników, firma cały czas inwestuje w nowe rozwiązania cyfrowe.
Już po trudnym 2020 roku Markilux informował, że jego sprzedaż zwiększyła się wówczas o 25 mln euro, do rekordowej wartości 122 mln. Plany na kolejny sezon zakładały dalszy wzrost sprzedaży i wdrażanie nowych produktów. Najnowsze doniesienia z Emsdetten w Münsterlandzie mówią o tym, że plan ten udało się zrealizować. Markilux uzyskał w 2021 roku 139 mln euro przychodów ze sprzedaży i była to wartość o 14 proc. wyższa niż rok wcześniej. Dwa ostatnie lata to dla tej firmy dwucyfrowy wzrost przychodów o 43 proc. Firma z powodzeniem wdrożyła nową pergolę „stretch”, ale wzrost nastąpił również w całej ofercie pergoli oraz markiz kasetowych.
Cyfryzacja w dobie niedoboru pracowników
Niemiecki producent nadal odczuwa deficyt wykwalifikowanych pracowników, który staje się coraz bardziej długotrwałym wyzwaniem dla firmy. Dlatego już w ub. sezonie Markilux inwestował zarówno w szkolenia, jak i w nowe profile zawodowe oraz specjalne programy dla stażystów i młodszych kadr kierowniczych. Firma wprowadziła również na rynek nową wersję swojej aplikacji do rozszerzonej rzeczywistości oraz zaprojektowała na nowo własną stronę internetową, aby była jeszcze bardziej przyjazna dla użytkownika. Wyposażyła też specjalistyczną stronę partnerską w dodatkowe narzędzia cyfrowe. Dzięki temu wyspecjalizowani partnerzy handlowi mogą teraz wprowadzać swoje zamówienia bezpośrednio online.
W sezon 2022 Markilux wchodzi z ostrożną pewnością siebie, ale dzięki dalszemu rozwojowi markiz przegubowych i systemów pergoli chciałby w miarę możliwości kontynuować pozytywny trend w wynikach sprzedaży. W tym sezonie przedsiębiorstwo będzie również inwestowało w produkcję, sprzedaż i marketing, a na rok 2023 będzie już teraz przygotowywać ekskluzywne wzory tkanin i materiałów dla nowej kolekcji.
zdjęcia: Markilux
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".