Małkowski-Martech ze wzrostem sprzedaży, ale niższym zyskiem

Autor: |Data publikacji:

Małkowski Martech podsumował pierwszy kwartał tego roku. Firma odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży, jednak spadły zyski.

Firma Małkowski-Martech stała się pod koniec 2021 r. częścią Grupy Assa Abloy, pisaliśmy o tym TUTAJ, jednak nie zmieniła swojej formy prawnej. Nadal jest spółką akcyjną, w której nie nastąpiły zmiany w statucie i która wciąż informuje o wynikach kwartalnych. W najnowszym raporcie firma przekazuje dane finansowe za pierwszy kwartał 2022 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 14,97 mln zł w porównaniu do 13,77 mln w 2021 r. Firma także informuje, że zysk z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 700 tys. zł, natomiast w analogicznym okresie w 2021 r było to 1,2 mln zł. Zysk netto z kolei w tym roku wyniósł 320,81 tys. zł w stosunku do 879,96 tys. w roku 2021.

Firma Małkowski-Martech informuje, że w omawianym okresie wykonała wiele zleceń na kurtyny i bramy w budynkach mieszkalnych i użyteczności publicznej, a także w magazynach i centrach logistycznych. Spółka także poinformowała, że 29 marca 2022 r. otrzymała od Assa Abloy Mercor Doors pożyczkę w wysokości 14 mln zł. Warunki umowy nie odbiegają od typowych warunków stosowanych w tego rodzaju umowach. Firma jednak nie zdradza, na jaki cel przeznacza pieniądze, jedynie podaje, że stale pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami produktowymi. Pod koniec marca Assa Abloy Mercors Doors nabyła dodatkowy pakiet akcji od akcjonariuszy mniejszościowych, zwiększając swój procentowy udział w kapitale spółki do 97,03 proc.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".