Lisec zanotował w minionym roku obroty w wysokości 224 mln euro. Jednak na obecny sezon firma przygotowała się już na pogorszenie koniunktury zwłaszcza w II połowie roku.
Austriacki dostawca maszyn do obróbki szkła, firma Lisec podliczył, że miniony rok był dla niego bardzo dobry pod kątem sprzedaży, a obroty sięgnęły 224 mln euro. Większość, bo aż 95 proc. swoich obrotów firma realizuje poza granicami Austrii. W roku 2019 Lisec zainwestował w moce produkcyjne ok. 9,4 mln euro, głównie w oprogramowanie i maszyny. Jeśli chodzi o inne inwestycje, to na początku 2020 r. firma kupiła udziały w Cericom GmbH. Jest to przedsiębiorstwo specjalizujące się w obróbce laserowej szkła. Lisec dzięki temu poszerza swoje możliwości i kompetencje w dziedzinie laserowej obróbki szkła płaskiego.
Niestety, tak jak wiele innych firm, także Lisec został dotknięty i osłabiony przez pandemię. Firma spodziewa się znaczącego pogorszenia koniunktury. Dlatego wprowadzone zostały tutaj odpowiednie narzędzia, które pozwolą obniżyć koszty oraz zwiększyć wydajność. Skutki finansowe ograniczeń w prowadzeniu działalności z powodu Covid-19 Lisec będzie, według przewidywań, odczuwał długo. Negatywne efekty ekonomiczne szczególnie dadzą o sobie znać, jak oczekują w firmie, w drugiej połowie tego roku i w roku 2021.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".