AkzoNobel poinformował o swoich wynikach finansowych z III kwartału 2021 roku. Przy okazji firma podała, o ile wzrosły jej w tym okresie koszty związane m.in. z zakupem surowców. Suma robi wrażenie!
Przychody AkzoNobel w III kwartale 2021 roku wzrosły o 6 proc. w porównaniu z III kwartałem roku ubiegłego. Firma zestawiła ten wynik również z wynikami III kwartału 2019 roku (po stałych kursach walut) i w tym przypadku również odnotowano wzrost, tym razem 5-procentowy. Zysk operacyjny w okresie lipiec-wrzesień 2021 r. wyniósł 241 mln euro w porównaniu do 353 mln euro w analogicznym okresie w roku poprzednim.
Thierry Vanlancker, prezes AkzoNobel:
Zgodnie z naszymi przewidywaniami w trzecim kwartale bardzo wysokie koszty surowców oraz problem z realizacją dostaw miały znaczący wpływ na naszą działalność biznesową. Pomimo tych trudności udało nam się osiągnąć 6-proc. wzrost przychodów. Jestem bardzo dumny z tego, że nasz zespół koncentruje się na efektywnych działaniach w temacie cen, czego efektem jest 10-procentowy wzrost. Dzięki takiej postawie mamy ogromną szansę na to, aby nasze działania cenowe zrównoważyły inflację surowców do końca roku.
Okres od lipca do września 2021 roku to czas znacznego wzrostu cen surowców oraz kosztów operacyjnych. Jak podaje AkzoNobel, w tym okresie wydali na ten cel o 278 mln euro więcej niż w III kwartale 2020 roku! Firma podkreśliła, że tego typu trudności będą też miały miejsce w 2022 roku. AkzoNobel opracował plan realizacji celów w ramach strategii Grow & Deliver i jest jednak przekonana, że zrealizuje cel EBITDA na poziomie 2 mld euro do 2023 r. O wynikach AkzoNobel po II kwartale pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".