Dwa japońskie koncerny szklane: AGC i NSG podsumowały drugi kwartał bieżącego roku. Obie spółki zakończyły ten okres na plusie i podnosiły ceny.
Jeden z czterech największych producentów szkła na świecie – NSG z siedzibą w Tokio, do której należy m.in. marka Pilkington, podsumował pierwszy kwartał swojego roku finansowego 2023. Firma ma przesunięty okres rozliczeniowy i od kwietnia rozpoczęła nowy rok finansowy . W pierwszym kwartale NSG osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 177,9 mld jenów (ok. 6 mld zł) w stosunku do 149,7 mld (ok. 5,1 mld zł) rok wcześniej. Jest to wzrost o ponad 30 proc.
Wyższy był także zysk operacyjny, który w tym roku wyniósł 8,3 mld jenów (ok. 280 mln zł) w porównaniu do 7,2 mld jenów (ok. 250 mln zł). Natomiast NSG odnotował spadek zysku netto, obecnie wynosi on 2,4 mld (ok. 82 mln zł) w porównaniu do 2,5 mld (ok. 86 mln zł). Wskaźnik EBITDA w omawianym kwartale wyniósł 18 mld jenów (ok. 620 mln zł) w porównaniu do 16,5 mld (ok. 650 mln zł). Koncern przyznaje, że zysk został osiągnięty dzięki wzrostowi cen sprzedaży oraz poczynionym oszczędnościom. W ten sposób udało się zrównoważyć wzrost cen energii i materiałów do produkcji. NSG podliczył, że jednym z najbardziej odczuwalnych podwyżek był wzrost cen gazu w Europie.
NSG podsumował także segment szkła architektonicznego w Europie. W okresie od kwietnia do końca czerwca bieżącego roku przychody wyniosły 38,2 mld jenów (ok. 1,3 mld zł) w stosunku do 27,8 mld (ok. 950 mln zł) w roku kalendarzowym 2021 i w porównaniu do 16 mld (ok. 550 mln zł) w roku kalendarzowym 2020. NSG informuje, że w Europie w omawianym kwartale wciąż odczuwalny był duży popyt na szkło budowlane, przy jednocześnie utrzymujących się wysokich kosztach produkcji, szczególnie gazu ziemnego. Te podwyżki firma kompensowała wzrostem cen sprzedaży swoich produktów.

Drugi z największych producentów szkła na świecie – AGC, również z siedzibą główną w Tokio, podsumował wyniki od stycznia do końca czerwca 2022 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w wysokości 978,3 mld jenów (ok. 33,5 mld zł) w porównaniu do 811,3 mld (ok. 27,7 mld zł) rok wcześniej. Zysk operacyjny to kwota 115,3 mld jenów (ok. 3,9 mld zł), rok wcześniej – 95,2 mld jenów (ok. 3,2 mld zł). W segmencie szkła przychody ze sprzedaży wyniosły 414,8 mld jenów (ok. 14,2 mld zł) w porównaniu do 371,7 mld jenów (ok. 12,7 mld zł) w I półroczu 2021 r.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


