Dwa japońskie koncerny szklane: AGC i NSG podsumowały drugi kwartał bieżącego roku. Obie spółki zakończyły ten okres na plusie i podnosiły ceny.
Jeden z czterech największych producentów szkła na świecie – NSG z siedzibą w Tokio, do której należy m.in. marka Pilkington, podsumował pierwszy kwartał swojego roku finansowego 2023. Firma ma przesunięty okres rozliczeniowy i od kwietnia rozpoczęła nowy rok finansowy . W pierwszym kwartale NSG osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 177,9 mld jenów (ok. 6 mld zł) w stosunku do 149,7 mld (ok. 5,1 mld zł) rok wcześniej. Jest to wzrost o ponad 30 proc.
Wyższy był także zysk operacyjny, który w tym roku wyniósł 8,3 mld jenów (ok. 280 mln zł) w porównaniu do 7,2 mld jenów (ok. 250 mln zł). Natomiast NSG odnotował spadek zysku netto, obecnie wynosi on 2,4 mld (ok. 82 mln zł) w porównaniu do 2,5 mld (ok. 86 mln zł). Wskaźnik EBITDA w omawianym kwartale wyniósł 18 mld jenów (ok. 620 mln zł) w porównaniu do 16,5 mld (ok. 650 mln zł). Koncern przyznaje, że zysk został osiągnięty dzięki wzrostowi cen sprzedaży oraz poczynionym oszczędnościom. W ten sposób udało się zrównoważyć wzrost cen energii i materiałów do produkcji. NSG podliczył, że jednym z najbardziej odczuwalnych podwyżek był wzrost cen gazu w Europie.
NSG podsumował także segment szkła architektonicznego w Europie. W okresie od kwietnia do końca czerwca bieżącego roku przychody wyniosły 38,2 mld jenów (ok. 1,3 mld zł) w stosunku do 27,8 mld (ok. 950 mln zł) w roku kalendarzowym 2021 i w porównaniu do 16 mld (ok. 550 mln zł) w roku kalendarzowym 2020. NSG informuje, że w Europie w omawianym kwartale wciąż odczuwalny był duży popyt na szkło budowlane, przy jednocześnie utrzymujących się wysokich kosztach produkcji, szczególnie gazu ziemnego. Te podwyżki firma kompensowała wzrostem cen sprzedaży swoich produktów.

Drugi z największych producentów szkła na świecie – AGC, również z siedzibą główną w Tokio, podsumował wyniki od stycznia do końca czerwca 2022 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w wysokości 978,3 mld jenów (ok. 33,5 mld zł) w porównaniu do 811,3 mld (ok. 27,7 mld zł) rok wcześniej. Zysk operacyjny to kwota 115,3 mld jenów (ok. 3,9 mld zł), rok wcześniej – 95,2 mld jenów (ok. 3,2 mld zł). W segmencie szkła przychody ze sprzedaży wyniosły 414,8 mld jenów (ok. 14,2 mld zł) w porównaniu do 371,7 mld jenów (ok. 12,7 mld zł) w I półroczu 2021 r.
Zobacz również
Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców
Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!
Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025
Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.
Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)
Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.