Jak wynika z danych sprzedażowych za 2020 rok, trzech kolejnych producentów stolarki z naszego kraju odnotowało obroty przekraczające 100 mln zł. Tym samym elitarne grono takich firm ma już ponad 20 członków.
Trio producentów, które przekroczyło magiczną granicę 100 mln zł przychodu to:
- Vidok
- Awilux
- KM Okno
Co ciekawe, żadna z tych firm w 2019 roku nie przekroczyła 90 mln przychodu, zatem w 2020 roku odnotowały one solidne wzrosty. W przypadku Awiluxu dynamika wzrostu wyniosła 18,9 proc., Vidok odnotował wzrost na poziomie 20, proc. a dynamika wzrostu w KM Okno to 24,4 proc.
Każdy z tego tria producentów prezentuje inną filozofię prowadzenia biznesu. Vidok stawia na sprzedaż krajową (eksport to tylko 32 proc. sprzedaży tej firmy). Pozostałych dwóch producentów większość swoich produktów sprzedaje za granicę – udział eksportu w KM Okno wynosi 60 proc. a w przypadku firmy Awilux aż 76 proc.
Więcej na temat firm, które przekroczyły 100 mln przychodu w 2020 roku usłyszą Państwo w dziesiątym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 7 lipca 2021 roku. Zachęcamy do wysłuchania audycji, którą prowadzą Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) oraz Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych). W tym odcinku mówią ponadto o zeszłorocznej sprzedaży okien w Polsce oraz o prognozach menadżerów branży stolarki, którzy przewidują, jak będą zmieniać się ceny okien w naszym kraju do końca 2021 roku.
Zobacz również
Szwajcarski rynek się kurczy
Z podsumowania szwajcarskiego rynku stolarki za 2022 rok wynika, że od kilku lat regularnie spada produkcja okien w tym kraju. Pocieszeniem może być fakt, że stolarka drewniana i ślusarka aluminiowa notują rekordowe wyniki.
Segment bram przemysłowych czeka stagnacja
Segment bram przemysłowych będzie notował spadki popytu. W najbliższych latach wzrost wolumenu sprzedaży będzie maksymalnie na 1,7 proc.
Niemcy: wzrost na rynku drzwi wejściowych
Jak wynika z danych zebranych przez instytut badań rynku Branchenradar.com, rynek zewnętrznych drzwi wejściowych w Niemczech w 2022 roku urósł, ale nie za sprawą wzrostu popytu.