Analizy rynkowe, statystyki, gospodarka, wyniki – to główne zagadnienia, jakie poruszają Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście.
W dziesiątym odcinku podcastu przedstawiamy zeszłoroczną sprzedaż okien w Polsce. Niestety, w porównaniu do eksportu, nie prezentowała się ona najlepiej. W Polsce sprzedano 6,6 mln sztuk okien i był to najgorszy wynik od wejścia naszego kraju do Unii Europejskiej. Dla porównania w 2019 roku wielkość sprzedaży okien wyniosła 7,25 mln sztuk, a w 2018 i 2017 roku 7,5 mln sztuk. Według szacunków 7 na 10 okien trafia w naszym kraju na rynek remontowy, ale niestety jego wielkość w ciągu ostatnich dwóch lat wyraźnie zmalała. Dane, które podajemy w tym odcinku, pochodzą z najnowszego raportu Centrum Analiz Branżowych pt. „„Rynek okien w Polsce. Edycja 2021”, który właśnie ma swoją premierę.
Ponadto omawiamy wyniki trzech polskich producentów stolarki, które pozwoliły im wejść do elitarnego grona firm z ponad 100 milionami przychodu. Jakie to firmy i jak prezentowała się ich dynamika wzrostu sprzedaży? Szczegóły w tym odcinku. Na koniec rozmawiamy o prognozach menadżerów branży stolarki, którzy przewidują, jak będą zmieniać się ceny okien w naszym kraju do końca 2021 roku.
Polecamy też pozostałe odcinki podcastu:
Tagi
audycjacentrum analiz branżowychekonomiaeksportMaksymilian MirosoknaPaweł Gregorczykpodcast plusy minusysprzedaż okienZobacz również
Branżowisko #203 – Eksport do USA w 2022 roku. Udany sezon na rynku belgijskim
W tym odcinku podcastu podróżujemy po świecie, ponieważ omówimy wyniki eksportu polskiej branży stolarki w Stanach Zjednoczonych oraz w Belgii.
Branżowisko #202 – Problemy producentów z USA. Miliardy złotych na wsparcie przemysłu
W tym odcinku Branżowiska przenosimy się za ocean, by omówić wyzwania stojące przed amerykańskimi producentami stolarki. Pretekstem do omówienia tego tematu jest artykuł w serwisie ForumBranzowe.com, w którym omówione zostały wyniki czterech spółek z USA notowanych na giełdzie.
Branżowisko #201 – Nowi koalicjanci – nowe cele. Nowy gracz na rynku szkła
W tym odcinku podcastu Branżowisko skupiamy się na Koalicji Termomodernizacji, która już po dwóch miesiącach działania musiała wyznaczyć sobie nowe cele, bo pierwotne już zostały zrealizowane.