Kolejni polscy producenci przekroczyli 100 mln zł przychodu

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z danych sprzedażowych za 2020 rok, trzech kolejnych producentów stolarki z naszego kraju odnotowało obroty przekraczające 100 mln zł. Tym samym elitarne grono takich firm ma już ponad 20 członków.

Trio producentów, które przekroczyło magiczną granicę 100 mln zł przychodu to:

  • Vidok
  • Awilux
  • KM Okno

Co ciekawe, żadna z tych firm w 2019 roku nie przekroczyła 90 mln przychodu, zatem w 2020 roku odnotowały one solidne wzrosty. W przypadku Awiluxu dynamika wzrostu wyniosła 18,9 proc., Vidok odnotował wzrost na poziomie 20, proc. a dynamika wzrostu w KM Okno to 24,4 proc.

Każdy z tego tria producentów prezentuje inną filozofię prowadzenia biznesu. Vidok stawia na sprzedaż krajową (eksport to tylko 32 proc. sprzedaży tej firmy). Pozostałych dwóch producentów większość swoich produktów sprzedaje za granicę – udział eksportu w KM Okno wynosi 60 proc. a w przypadku firmy Awilux aż 76 proc.

Więcej na temat firm, które przekroczyły 100 mln przychodu w 2020 roku usłyszą Państwo w dziesiątym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 7 lipca 2021 roku. Zachęcamy do wysłuchania audycji, którą prowadzą Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) oraz Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych). W tym odcinku mówią ponadto o zeszłorocznej sprzedaży okien w Polsce oraz o prognozach menadżerów branży stolarki, którzy przewidują, jak będą zmieniać się ceny okien w naszym kraju do końca 2021 roku.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.