Producenci szkła inwestują w produkcję. Największe nakłady na rozwój zapowiedział ostatnio turecki Şişecam. Inwestycje planuje także Guardian.
Şişecam poinformował, że planuje wydać około 470 mln dolarów w rozwój mocy produkcyjnych w swoich dwóch zakładach. Powstaną dwie linie do produkcji szkła float w Turcji, produkty mają być przeznaczone na rynek budowlany i motoryzacyjny. Firma podała, że wydajność jednej z linii będzie wynosiła 1200 ton dziennie, co jest jedną z największych inwestycji na świecie. Szkło trafi na rynek budowlany. Po zakończeniu tych inwestycji możliwości produkcyjne firmy zwiększą się o 30 proc.
Natomiast Guardian Glass poinformował, że w zakładzie w Riazaniu w Rosji planuje oddać do użytku linię do produkcji szkła laminowanego typu jumbo. Inwestycja jest odpowiedzią na rosnący popyt na szkło laminowane na rynku budowlanym. Guardian planuje uruchomienie nowej linii na początku drugiego kwartału 2023 r.
Firmy inwestują w moce produkcyjne zakładach w Europie ze względu na duży popyt na szkło, szczególnie na rynku budowlanym i motoryzacyjnym. Dzięki inwestycjom w produkcję szyb, zwiększona podaż tego surowca może zaspokoić duże potrzeby rynku budowlanego. Niedawno pisaliśmy inwestycjach Saint-Gobain. Z czego wynikają problemy na rynku szkła? Tłumaczymy to w artykule„Szkła brakuje, choć produkujemy więcej”.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".