Kolejna firma wykonuje krok w kierunku zrównoważonego rozwoju

Autor: |Data publikacji:

Salamander, podkreślając swoje przywiązanie do idei zrównoważonego rozwoju, deklaruje, że dąży do osiągnięcia pozycji firmy neutralnej dla klimatu. Przedsiębiorstwo otrzymało nagrodę Zrównoważonego Rozwoju 2020 przyznaną przez „Deutschland Test” i „Focus Money”. To kolejna firma z branży, która komunikuje odważne deklaracje proekologiczne.

Firma podkreśla przy okazji, że od lat używa zrównoważonych materiałów i substancji do wytwarzania swoich produktów i stawia na PCW – materiał, który można w całości poddać recyklingowi.  Salamander opracował linię profili premium „GretaTM – lepsze okno”. Ten profil okienny jest produkowany w sposób neutralny dla klimatu, dzięki wykorzystaniu materiałów z recyklingu (starych okien oraz pozostałości produkcyjnych) oraz zakupowi ekologicznej energii elektrycznej.  

Salamander kupuje zieloną energię elektryczną, która pokrywa 20 proc. potrzeb fabryki. 8 proc. zapotrzebowania pokrywana jest przez własne elektrownie wodne, które znajdują się na terenie firmy w Türkheim od 100 lat. Założyciel Salamandra, Jakob Sigle, celowo wybrał właśnie lokalizację blisko rzeki, aby możliwe było ulokowanie tam elektrowni wodnej i, w miarę możliwości, samodzielne produkowanie prądu dla fabryki.

Teraz Salamander stawia na fotowoltaikę. Ostatnio na terenie firmy powstała wiata samochodowa o powierzchni 440 mkw. Jej dach jest w całości zbudowany z paneli słonecznych. Ten system fotowoltaiczny ma osiągać moc 85 kWp, czyli, jak podkreśla Salamander w swoim oświadczeniu, teoretycznie mógłby zaopatrywać 30 gospodarstw domowych w energię elektryczną przez rok. To rozwiązanie pomoże zmniejszyć roczną ilość emitowanego przez fabrykę dwutlenku węgla o 35 t. Kolejne systemy PV są w planach.

To już kolejna firma z branży, która postawiła na świadomie kreowany wizerunek oparty na idei zrównoważonego rozwoju. Przykładem jest także Aluprof, który od niedawna może pochwalić się normą produktową Cradle to Cradle™ (wspominamy o tym min. w Branżowisku TUTAJ). Wśród systemów Aluprof, które przeszły proces certyfikacji znajduje się zarówno system fasadowy MB-SR50N HI+ jak i systemy okienno-drzwiowe MB-86 SI, MB-86 Casement oraz MB-86 ST oraz MB-70, MB-70HI, MB-70 Casement. Otrzymując to prestiżowe wyróżnienie firma dołączyła do grona, w którym znajdują się m.in. Guardian Glass (TUTAJ), czy Raynaers.

Chociaż decyzja, o budowie elektrowni wodnej, którą w przeszłości podjął Jakob Sigle, twórca Salamandra, zapewne była podyktowana względami ekonomicznymi, obecnie Salamander może poszczycić się wykorzystaniem zielonej energii i wzmacniać swój wizerunek jako firmy, która jest „eko”. Jest to przykład ilustrujący tezę postawioną przez Pawła Gregorczyka podczas drugiego, w całości poświęconego idei Zielonego Ładu, dnia OFS 2020 – branża już ma w swoim arsenale rozwiązania proekologiczne, trzeba je teraz zacząć w ten sposób komunikować. Więcej informacji na ten temat TUTAJ.

 

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.