Klienci powracają bez obaw

Autor: |Data publikacji:

Optymistyczne wieści dochodzą do nas z salonów sprzedających stolarkę. Powoli mija strach związany z koronawirusem, a to przekłada się na to że klienci mają coraz mniej obaw przed wpuszczeniem ekipy montażowej do domu.

Wybuch epidemii zaskoczył wszystkich, w tamtym momencie nikt za bardzo nie wiedział co oznacza dla nas wirus, jak się zachować i co zrobić by nie dopuścić żeby to dotknęło nas, czy naszą rodzinę. Zamrożenie gospodarki wprowadziło dodatkową niepewność, nie wiedzieliśmy czy możemy wpuścić do domu rodzinę, a co dopiero obcą ekipę montażową.

Przez cały okres trwania epidemii jesteśmy na bieżąco z sytuacją dystrybutorów. Jeszcze w kwietniu wieści  z salonów nie napawały optymizmem. Dość powiedzieć, że w tamtym momencie firmy praktycznie nie montowały stolarki u klientów, a informacje o tym że szczyt zachorowań jest przed nami nie pomagał w podjęciu decyzji o wymianie okien czy drzwi w domu. Dlatego upowszechniono wśród salonów i w wielu wdrożono zasady bezpiecznej obsługi klientów i bezpiecznego wykonywania usług remontowych.

Dziś, po dwóch miesiącach działań, praca montażystów wraca do normalności. Jak wynika z rozmów z dystrybutorami, dużo mniej klientów obawia się wpuścić ekipę montażową do domu. Klienci odczuwając poluzowanie obostrzeń sami odważniej podeszli do tematu remontu. Odważniej nie znaczy, że nierozważnie. Najczęściej zadawanym przez nich pytaniem jest właśnie to o bezpieczeństwo, co pokazuje że nie wyzbyli się obaw całkowicie. Tu swoją rolę spełnić muszą salony, zapewniając klientów o środkach ostrożności jakie podejmują ekipy montażowe zanim w ogóle zaczną pracę u klienta.

– Po weekendzie majowym dało się odczuć, że klienci zmieniają swoje myślenie. Jest dużo lepiej w porównaniu do marca i kwietnia. Szybko przyjęliśmy zasady higieny, dodatkowo dołączyliśmy do akcji Klient Bezpieczny, która uwiarygadnia nas w oczach klienta. To dobrze, że powstała taka inicjatywa. My, chcąc nie chcąc, przestrzegamy zasad w trosce o zdrowie swoje i klientów, ale takie kampanie dają klientowi większe zaufanie do nas – powiedział nam jeden z dystrybutorów w Poznaniu.

Nieco inaczej funkcjonują dystrybutorzy na Śląsku, gdzie przypadków zarażenia koronawirusem jest najwięcej. Oprócz spełnienia wszystkich wytycznych które zapewniają dystrybutorzy w pozostałych częściach kraju, dodatkowo przeprowadzają wywiad mający określić stopień zagrożenia dla ekipy montażowej. Wywiad dotyczy głównie tego czy ktoś z domowników przebywa na kwarantannie, czy w rodzinie jest górnik który mógł się zarazić, czy rodzina miała kontakt z taką osobą, a już na miejscu montażyści dla pewności mogą zmierzyć domownikom temperaturę.

Klient Bezpieczny to kampania mająca pobudzić popyt, która zapewni inwestorów, że także dzisiaj można w poczuciu pełnego bezpieczeństwa zlecić wymianę okien/drzwi. Stowarzyszenie Dom Bezpieczny we współpracy ze Związkiem Producentów Materiałów dla Budownictwa opracowało wytyczne i zalecenia bezpieczeństwa do stosowania przez punkty handlowo-usługowe (w tym salony stolarki) oraz podczas wykonywania usług montażowych. Wytyczne zaopiniowane zostały przez Ministerstwo Rozwoju. Do akcji dołączyli znani producenci i ich dealerzy: Velux, Krispol, Vikking, Pol-Skone, Abus i Porta.

Słowa uznania dla działań branżowych wyraził wiceminister Ministerstwa Rozwoju, pan Robert Nowicki, mówiąc: W okresie epidemii wszelkie inicjatywy branżowe, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów oraz uniknięcie zagrożenia zdrowotnego związanego z pracami remontowymi, zasługują na najwyższe uznanie. Dotychczasowy przebieg epidemii pokazuje, że branża budowlana przestrzega zaleceń sanitarnych i nie generuje zagrożenia dla społeczeństwa. 

Jak widać, musiało minąć trochę czasu by zachowania konsumentów zaczęły wracać do normalności. Daje to nadzieję, że obecny sezon nie jest jeszcze całkowicie stracony. A my jako branża jesteśmy dobrze przygotowani do życia obok koronawirusa. Wypracowanie konkretnych zasad bezpieczeństwa dla całej branży dodatkowo pozwoliło klientom uwierzyć i zaufać, pokazało że montażyści to nie przypadkowi ludzie, a profesjonaliści, że dystrybutorzy reagują na zmiany jakie dzieją się wokół nas. Są gotowi działać wspólnie i w porozumieniu po to by dostarczyć klientowi stolarkę najbezpieczniej jak się da, nawet w tym trudnym dla handlu okresie. I oby tylko ta mobilizacja utrzymała się do jesieni, do końca obecnego sezonu.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".