Okna i drzwi – towar dziś niesprzedawalny?

Red.: AK |Data publikacji: 2020-04-17

Niepokojące wieści dochodzą do nas z salonów handlującymi drzwiami i oknami. Dystrybutorzy z całej Polski nie sprzedają, ponieważ klienci w czasie niepewności wstrzymali się z realizacjami. Kiedy zaczniemy znowu sprzedawać stolarkę?

fot: BBC

Sytuacja w kraju jest niepewna. Wobec kryzysu, który nas spotkał, klienci nie myślą o budowaniu, a raczej o przetrwaniu tego trudnego okresu. Niestety tę sytuację odczuły również salony okienno-drzwiowe, które są pierwszym ogniwem łańcucha prowadzącego do sprzedaży produktu. Sprzedawcy w całym kraju, jak jeden mąż powtarzają, że obecny miesiąc jest tragiczny, a okna i drzwi stały siętowarem niesprzedawalnym. I nawet jeśli klient jest blisko zakupu, to i tak woli się wstrzymać z ostateczną decyzją na lipiec, sierpień, wrzesień. Tak sytuację opisuje m.in. salon Stilo z Olsztyna. Podobnie ma się rzecz m.in. w Białej Podlaskiej i Zielonej Górze, gdzie drugi kwartał roku już teraz spisali handlowo na straty.

Co prawda zapytania na temat produktów spływają, jednak dystrybutorzy stolarki nie łudzą się, że przełoży się to na konkrety. Bezpośrednio w punktach sprzedaży nie ma ruchu, są one częściowo otwierane na życzenie klientów, jednak tych najzwyczajniej w świecie brakuje. Są salony, między innymi w Wodzisławiu Śląskim, gdzie pracownicy po Świętach Wielkanocnych wrócili do swoich obowiązków, jednak już wiadomo, że okres poświąteczny nie okazał się tym, w którym sytuacja wracałaby do normalności.

Najgorszym z punktu widzenia sprzedawców stolarki jest niepewność co do tego do kiedy potrwają obostrzenia, które nałożył rząd, kiedy sklepy ponownie będą otwarte, a handel zacznie wracać powoli “do żywych”. Ciężko jest funkcjonować, mówią, nie mając żadnej dalszej czy też bliższej perspektywy. Jeśli chodzi o przyszłość póki co nie wiadomo zbyt wiele. Oczy całej branży skierowane są na dystrybutorów, a po sprzedaży stolarki widać jak na dłoni jak ciężki będzie to czas dla nas wszystkich. A jednak przez potok niepokojących wieści przebijają się również ciche nadzieje na to, że od lata znowu zaczniemy sprzedawać. I póki co, tego się trzymamy, ale w następnym wpisie spróbujemy znaleźć dla was tych, którzy jednak coś sprzedają (i montują!) już dzisiaj…

Zobacz również

Poznaj zwycięzców konkursu na najlepsze kalendarze

Poznaj zwycięzców konkursu na najlepsze kalendarze

Za nami trzecia edycja wielkiego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki z aktywnym udziałem internautów. Zobaczcie jak głosowali czytelnicy naszego serwisu i poznajcie zwycięzców tej zabawy!

Niemal 115 milionów zysku netto Drutexu

Niemal 115 milionów zysku netto Drutexu

Bytowski Drutex potwierdził, że przychody tego przedsiębiorstwa przekroczyły w ub. roku granicę miliarda złotych. Dokładnie było to 1,06 mld zł. Oznacza to wzrost w stosunku do roku 2019 o 8,3 proc. Jeszcze wyższy, bo aż o 18,5 proc,. był wzrost wyniku netto.

Mercor z certyfikatem PZU

Mercor z certyfikatem PZU

Mercor, producent zabezpieczeń przeciwpożarowych, podpisał umowę z PZU LAB, a co za tym idzie został pierwszym autoryzowanym dostawcą zabezpieczeń przeciwpożarowych z certyfikatem PZU LAB Approved.

1