Kiedy wrócimy do normalności? Według branży nieprędko…

Autor: |Data publikacji:

Listopad był udanym miesiącem dla polskiej branży stolarki – wynika z comiesięcznego badania koniunktury firm, przeprowadzanego przez Centrum Analiz Branżowych. Ponad połowa firm mówi o wzroście względem października, który tradycyjnie jest miesiącem największej aktywności producentów okien i drzwi.

Tegoroczna jesień jest łaskawa dla naszej branży – dobre warunki pogodowe powodują, że sprzedaż listopadowa była na zbliżonym poziomie do październikowej.  – W listopadzie firmy z branży wykorzystały 92% własnych mocy produkcyjnych, czyli o 2 pp. mniej niż w październiku. 21% firm deklaruje, że w porównaniu z październikiem ich sprzedaż zmalała, 26% twierdzi, że nie zmieniła się, a 53% mówi o wzroście – czytamy w raporcie CAB.

Branża spodziewa się spadku sprzedaży w grudniu – zaledwie 12 proc. firm zakłada w tym okresie wzrosty względem listopada, 19 proc. utrzymanie listopadowego poziomu, a aż 69 proc. spadków. Jednak spadek ten nie powinien być wyższy, niż w analogicznym okresie w poprzednich sezonach. Dowodem na to może być chęć utrzymania poziomu zatrudnienia przez niemal wszystkich menadżerów ankietowanych przez CAB oraz ich wysoka ocena płynności finansowej przedsiębiorstw.

Kiedy branża spodziewa się powrotu do normalności? Tylko 4 proc. respondentów uważa, że stanie się to do zakończenia I kwartału 2021 r. Aż 60 proc. uważa, że nastąpi to w II lub III kwartale. Okazuje się, że 12 proc. menadżerów prognozuje, że normalność przyjdzie dopiero z rokiem 2022.

Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu„Kondycja firm branży stolarki otworowej w Polsce” są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.