Jak profesjonalnie zarządzać cenami? cz. I
Ceny są zazwyczaj ważne dla kupujących i kluczowe dla sprzedających. Dlatego nie warto zostawiać wyznaczania ich przypadkowi, menedżerskiej intuicji prezesa,…
Czytaj dalejGdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść
Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…
Czytaj dalejGospodarka w świecie VUCA
Krzysztof Domarecki, szef Seleny, w debacie „Lider na trudne czasy” podkreślił, że podstawowym obecnie zadaniem menedżerów jest zrozumienie otaczającego świata, zrozumienie turbulencji, z jakimi mamy do czynienia w wielu sferach życia i działalności. Pana Prezesa zaprosiliśmy do debaty na październikowym OFS.
Czytaj dalejNie jest za późno…
W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejRolety poprawiają parametry okien
Krzysztof Sofiński, dyrektor eksportu w firmie Aluprof: Twórcy programu Czyste Powietrze nie uwzględnili możliwości dotacji dla osób, które w trakcie termomodernizacji zdecydują się na montaż osłon przeciwsłonecznych. Także naszym zdaniem jest to bardzo niesprawiedliwe i mało racjonalne.
Czytaj dalejGospodarczy „złoty wiek” w Polsce
Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego: Polska jest fenomenem, jeśli chodzi o radzenie sobie w czasach kryzysów. Za każdym razem wychodziliśmy z tarapatów lepiej niż większość innych gospodarek. To jest bardzo ważne, żeby tą antykruchliwość i elastyczność zachować.
Czytaj dalejKryzys to czas podciągania biznesowych taborów
Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.
Czytaj dalejW e-commerce liczy się energooszczędność i zrównoważony rozwój
Naszym rozmówcą jest Bo Overgaard Christensen, wiceprezes wykonawczy ds. e-commerce w grupie Inwido i dyrektor zarządzający JABS Group, jednostki zajmującej się sprzedażą internetową w grupie.
Czytaj dalej