Jak profesjonalnie zarządzać cenami? cz. I

Jak profesjonalnie zarządzać cenami? cz. I

Ceny są zazwyczaj ważne dla kupujących i kluczowe dla sprzedających. Dlatego nie warto zostawiać wyznaczania ich przypadkowi, menedżerskiej intuicji prezesa,…

Czytaj dalej
Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…

Czytaj dalej
Gospodarka w świecie VUCA

Gospodarka w świecie VUCA

Krzysztof Domarecki, szef Seleny, w debacie „Lider na trudne czasy” podkreślił, że podstawowym obecnie zadaniem menedżerów jest zrozumienie otaczającego świata, zrozumienie turbulencji, z jakimi mamy do czynienia w wielu sferach życia i działalności. Pana Prezesa zaprosiliśmy do debaty na październikowym OFS.

Czytaj dalej
Nie jest za późno…

Nie jest za późno…

W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Rolety poprawiają parametry okien

Rolety poprawiają parametry okien

Krzysztof Sofiński, dyrektor eksportu w firmie Aluprof: Twórcy programu Czyste Powietrze nie uwzględnili możliwości dotacji dla osób, które w trakcie termomodernizacji zdecydują się na montaż osłon przeciwsłonecznych. Także naszym zdaniem jest to bardzo niesprawiedliwe i mało racjonalne.

Czytaj dalej
Gospodarczy „złoty wiek” w Polsce

Gospodarczy „złoty wiek” w Polsce

Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego: Polska jest fenomenem, jeśli chodzi o radzenie sobie w czasach kryzysów. Za każdym razem wychodziliśmy z tarapatów lepiej niż większość innych gospodarek. To jest bardzo ważne, żeby tą antykruchliwość i elastyczność zachować.

Czytaj dalej
Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
W e-commerce liczy się energooszczędność i zrównoważony rozwój

W e-commerce liczy się energooszczędność i zrównoważony rozwój

Naszym rozmówcą jest Bo Overgaard Christensen, wiceprezes wykonawczy ds. e-commerce w grupie Inwido i dyrektor zarządzający JABS Group, jednostki zajmującej się sprzedażą internetową w grupie. 

Czytaj dalej