Środowisko rosnących cen
Łukasz Fojt, prezes zarządu Pozbudu, wypowiedział się o celach spółki na ten sezon i trudnościach na jakie napotyka ona w obecnym sezonie. Zdaniem Fojta ceny stolarki wzrosły w tym roku o 10 proc., co wynika głównie z podwyżek cen na komponenty do produkcji, także na drewno.
Czytaj dalejNowy Ład czy stare koleiny?
Ogłoszone w Polsce przez rządzących zręby zmian w polityce fiskalnej, zwane zbiorczo Nowym Ładem wymagają poważnego przestudiowania i podjęcia prób obiektywnej analizy potencjalnych skutków, niezależnie od tego czy jest się admiratorem, czy przeciwnikiem Dobrej Zmiany.
Czytaj dalejTracimy swoją marżę
Kamil Grodecki, szef podlaskiego Abakusa, podzielił się z czytelnikami Forum Branżowe, swoimi spostrzeżeniami na temat sytuacji rynkowej. Pan Kamil zwraca uwagę na niestabilność kalkulacji kosztowych, która pożera rentowność zleceń zakontraktowanych wcześniej.
Czytaj dalejAluminium zastąpi PVC i drewno
Jan Kidaj, założyciel Aliplastu, rozmawia z nami o cenach aluminium, ale też o przyszłości ślusarki aluminiowej. W przekonaniu szefa Aliplastu ramy aluminiowe będą stopniowo wypierać te tworzywowe i drewniane, gdyż są cieplejsze i bardziej ekologiczne.
Czytaj dalejZaproszenie do zwiększenia sprzedaży
Krzysztof Domarecki, założyciel i były prezes Seleny, na Europejskim Kongresie Gospodarczym wyraził przekonanie o nadchodzącej dekadzie koniunktury gospodarczej, ale też zwrócił uwagę na konieczność współpracy przedsiębiorców ze strukturami państwowymi.
Czytaj dalejPolacy budują i remontują
Ryszard Florek, prezes Fakro, powiedział na konferencji Impact, że koronawirus nie zaszkodził branży budowlanej, jednak deweloperski boom powoduje obecnie brak surowca na rynku.
Czytaj dalejZarządzanie zmianą
W majowym numerze naszego miesięcznika „Forum Branżowe” zapytaliśmy marketingowców z branży o rewolucję w działaniach ich firm w dobie pandemii. Kontynuujemy te rozmowy. Oto wypowiedzi kolejnych menadżerów na temat zmian w strategiach marketingowych w ostatnim czasie.
Czytaj dalejStolarka jest zakładnikiem myślenia o komunikacji w kategoriach produktu
Gdyby przełożyć dominujący w branży stolarki sposób myślenia na inne kategorie gospodarki, to w logo marek motoryzacyjnych mielibyśmy auta, a na sprzęcie elektronicznym widniałyby symbole nawiązujące do pralek, lodówek czy laptopów – mówi Bartek Kotowicz, założyciel i członek zarządu IBRA Instytutu Brandingowego, inicjator „Przewodnika brandingowego”
Czytaj dalej