Montażowe wąskie gardło
Till Schmiedeknecht, szef Salamandra, dla naszego miesięcznika: „Pierwotnie mieliśmy nadzieję, że pozostaniemy na poziomie z poprzedniego roku, jednak teraz pojawiają się kolejne oznaki spowolnienia. Odnotowano spadki w nowym budownictwie, nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech i innych krajach, w których działamy.”
Czytaj dalejKlasy energetyczne przyśpieszą wymianę okien
Parlament Europejski przyjął właśnie projekt nowej dyrektywy EPBD, która daje nowy impuls do budowania energooszczędnego, ale też, co dla branży okienno-drzwiowej najważniejsze, uruchamia szeroki front robót remontowych.
Czytaj dalejOdpowiedzialność nie jest luksusem
Jacek Siwiński, prezes zarządu VELUX Polska, zakończył właśnie swoją misję w tej firmie i udzielił wywiadu miesięcznikowi Builder. Spośród licznych myśli, jakimi pan Jacek dzieli się w tej rozmowie, wybraliśmy te fragmenty, które mówią o przywództwie i odpowiedzialności biznesowej.
Czytaj dalejMarka jako uniwersalne panaceum?
W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.
Czytaj dalejEksport i remonty – sprzedaż „po włosku”
Dzięki programom termomodernizacji we Włoszech sprzedaż polskiej stolarki w tym kraju podwoiła się. Koalicja Termomodernizacji postanowiła przenieść te doświadczenia na rynek krajowy.
Czytaj dalejNie można biernie czekać na zmiany
Mariusz Kudas, ekspert marki OknoPlus, uczestnika Koalicji Termomodernizacji, opowiada o konieczności termomodernizacji budynków, roli stolarki otworowej oraz możliwości pozyskania wysokich dotacji.
Czytaj dalejJest nam po drodze
Paweł Mirowski, wiceprezes NFOŚiGW, jest naszym rozmówcą w marcowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Rozmawiamy o dotacjach, o współpracy ze środowiskiem stolarki, o możliwościach wzajemnego wsparcia, ale też o perspektywach na przyszłość
Czytaj dalejMiędzy kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności
Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.
Czytaj dalej