Już wkrótce żaluzje i pergole z Aluprofu

Red.: RK |Data publikacji: 2020-02-19

Rynek rolet w Polsce zdominowany jest przez produkty firmy Aluprof, największego w Polsce dostawcę systemów architektonicznych dla budownictwa. Firma z Bielska-Białej szacuje swój udział w tym rynku na 70 proc., a ma apetyt na poszerzenie swojej oferty w segmencie osłon.

W styczniu Aluprof odebrał pozwolenie na rozbudowę zakładu w Opolu, na co wyda ok. 28 mln zł. Nowa hala służyć ma uruchomieniu nowych linii produkcyjnych, w tym linii dla żaluzji fasadowych oraz pergoli. Produkcja nowych produktów Aluprofu ma ruszyć jeszcze w tym roku, w II i w III kwartale. Będzie to bezpośrednia konkurencja dla funkcjonującego po sąsiedzku zakładu firmy Selt. Poza tym uruchomiona zostanie produkcja rolet przeciwhuraganowych oraz ścianek wewnętrznych. Ten ostatni produkt ma być prostą konstrukcją, którą będzie mógł na budowie zamontować samodzielnie Generalny Wykonawca, korzystając jedynie z instruktorów firmy. Pomysł na takie rozwiązanie przywieziony został przez inżynierów Aluprofu wprost z rynku amerykańskiego.

fot. Aluprof
fot. Aluprof

Aluprof osiągnął w minionym roku bardzo dobre przychody, o 13 proc. wyższe niż rok wcześniej, osiągając poziom 1,46 mld zł. Na ten sezon planuje dalszy wzrost o 120 mln zł, co w sumie da wartość tegorocznej sprzedaży powyżej 1,5 mld zł. Dotychczasowa sprzedaż już w 40 proc. odbywa się w eksporcie, co ma rosnąć, gdyż spółka wyraźnie ukierunkowuje się na pozyskiwanie nowych klientów na rynkach zagranicznych. W planach na ten sezon jest szczególnie Kenia, Włochy, Hiszpania i Portugalia.

Komentując doniesienia o spodziewanym spowolnieniu Tomasz Grela, prezes Aluprofu, potwierdził, że słyszy czasami od swoich klientów o słabnącej dynamice zamówień, ale w jego firmie dotychczas niczego takiego nie dostrzega. Podobnie więc jak cała Grupa Kęty, tak i on zakłada w roku 2020 dalszy wzrost przychodów i dalszą poprawę marżowości.

Zobacz również

Assa Abloy tym razem sprzedaje

Assa Abloy tym razem sprzedaje

Assa Abloy przyzwyczaiła nas do kolejnych newsów o nabywanych przez nich spółkach. Tym razem jednak zawęża swoje portfolio.

Światowa premiera na naszym webinarium!

Światowa premiera na naszym webinarium!

Już 21 stycznia o godz. 10:00 poznamy pierwsze nowości na sezon 2021. Podczas webinarium “Nowości na sezon 2021: komponenty do stolarki” zaprezentowanych zostanie 11 produktów. Światową premierę będzie miał nowy produkt stworzony przez MACO oraz Hautau!

Awilux rozwija produkcję okien aluminiowych

Awilux rozwija produkcję okien aluminiowych

Awilux zakończył miniony rok przychodami w wysokości ponad 100 mln zł. W tym roku producent zamierza jeszcze zwiększyć swoje moce produkcyjne.

1