Bardzo pozytywne sygnały płyną od kierownictwa Grupy VELUX. Po dramatycznej marcowej decyzji o wstrzymaniu produkcji okien, kierownictwo grupy podjęło właśnie kolejną, tym razem o stopniowym powrocie do pełni mocy produkcyjnych.
Przypomnijmy, że w obliczu pandemii, mniejszego popytu i pełnych magazynów Grupa Velux podjęła 19 marca decyzję o wstrzymaniu produkcji okien w swoich czterech zakładach we Francji. Następnie w dniu 29 marca wstrzymano produkcję zakładów w Niemczech, Danii, na Węgrzech, na Słowacji oraz w polskich zakładach w Namysłowie i Gnieźnie. Dobra wiadomość jest taka, że właśnie podjęto decyzję o stopniowym przywracaniu mocy produkcyjnych we wszystkich zakładach Veluxa w całej Europie, poczynając od poświątecznego wtorku.

Decyzja ta dotyczy również polskich spółek NB Polska (fabryki w Gnieźnie) oraz NM Polska (fabryka w Namysłowie), gdzie łącznie pracuje ponad 1500 osób. W pierwszym etapie zakłady Veluxa pracować będą na „pół gwizdka”: 3 dni w tygodniu. Liczba dni roboczych zostanie w razie potrzeby skorygowana w zależności od poziomu sprzedaży, stanów magazynowych i dostaw komponentów. Kierownictwo Grupy Velux podkreśla w swoim komunikacie, że po wznowieniu produkcji nadal będą zachowane wszelkie środki ostrożności, a w razie potrzeby zostaną one zaostrzone w trosce o ochronę zdrowia pracowników powracających do pracy, a także współpracujących z nimi dostawców i partnerów.
Jednym z motywów wznawiania produkcji w zakładach Veluxa jest utrzymanie stabilności zatrudnienia i chęć wspierania funkcjonowania lokalnych społeczności. Na pewno doda to wiary pracownikom i ich rodzinom i wleje w ich serca nieco optymizmu już w okresie przedświątecznym. Jest to również dobry sygnał dla całego rynku, umacniający przekonanie, czego wyraz dawano również w naszym serwisie, że już po świętach zrobimy pierwsze kroki, by stopniowo zacząć wracać do „normalności”. I oby ta „pierwsza jaskółka” przyniosła nam prawdziwą wiosnę na okiennym rynku..
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


