Już 20 mln zł zebrano dzięki akcji Drutexu!

Red.: RK |Data publikacji: 2020-04-16

Już ponad 20 mln zł na pomoc dla placówek zdrowia zebrali przedsiębiorcy, reagując na wezwanie Drutexu. „Jesteśmy razem. Pomagamy”, to nazwa akcji zainicjowanej przez Leszka Gierszewskiego, prezesa i założyciela Druteksu.

„Jesteśmy Razem. Pomagamy” to inicjatywa skupiająca firmy i przedsiębiorców gotowych nieść pomoc w czasach pandemii COVID-19. W ramach akcji, niezbędne wsparcie finansowe uzyskują m.in. placówki służby zdrowia, osoby poszkodowane skutkami pandemii oraz organizacje pozarządowe. Drutex rozpoczął ją, przekazując w marcu milion złotych na remont i doposażenie czterech pomorskich szpitali.

Dziś mamy już kilkadziesiąt firm na pokładzie. Po niespełna miesiącu, zebraliśmy pomoc o wartości przekraczającej 20 milionów złotych! To niezwykle budujące i napawające dumą, że polscy przedsiębiorcy w obliczu zagrożenia okazują tyle solidarności, szczodrości i gotowości do niesienia bezinteresownej pomocy – mówi dr Radosław Kwaśnicki, koordynator generalny akcji.

Ostatnio do inicjatywy Drutexu dołączyło m.in. SOMFY, które sfinansuje zakup środków ochrony osobistej dla personelu medycznego Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie (zdjęcie obok). Jest to placówka, która każdego dnia opiekuje się pacjentami onkologicznymi, dziećmi urodzonymi przedwcześnie czy z wrodzonymi chorobami genetycznymi. To grupa wymagająca szczególnej troski, zwłaszcza w obecnej sytuacji epidemicznej w kraju. W Instytucie Matki i Dziecka, jak w wielu placówkach na terenie całego kraju, brakuje specjalistycznego sprzętu i środków niezbędnych do zapewnienia pacjentom odpowiedniej ochrony.

Na pierwszej linii ognia w walce z pandemią SARS-cov-2 pozostają lekarze, pielęgniarki, sanitariusze, ratownicy medyczni, diagności laboratoryjni i wielu innych. Codziennie wkładają ogromny wysiłek, a my naprawdę możemy im pomóc: pozostając w domach i wspierając w pozyskiwaniu niezbędnych do pracy środków, które wyczerpują się w błyskawicznym tempie. Dlatego, jako firma, działając na polskim rynku, czujemy się zobowiązani do udzielenia wsparcia w tym trudnym czasie. Tym bardziej angażujemy się w inicjatywę „Jesteśmy Razem. POMAGAMY”, która ma realny wymiar pomocowy i jest doskonałym wyrazem, że wspólnie, niezależnie od branży czy wielkości firmy, możemy osiągnąć więcej – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

Do tej pory darczyńcy działający w ramach inicjatywy Drutexu, przekazali już m.in. kilkaset tysięcy maseczek medycznych i ochronnych, kilkaset litrów żeli i płynów do dezynfekcji rąk, środków do dezynfekcji powierzchni, przyłbice i gogle ochronne, tysiące rękawiczek jednorazowych, kombinezonów, fartuchów i ochraniaczy na buty. Szpitale otrzymały również specjalistyczny sprzęt i wsparcie przy dostosowaniu oddziałów do przyjmowania zarażonych. Ale dotychczasowe wsparcie warte 20 milionów to nie koniec. Do akcji stale dołączają kolejne firmy, które – mimo że często same borykają się z trudnościami – nie szczędzą sił i środków, by pracownicy służby zdrowia wiedzieli, że zawsze mogą liczyć na pełne wsparcie prywatnych przedsiębiorców. Wśród partnerów akcji poza Somfy, znaleźli się m.in: Budimex, Dr Irena Eris, LPP, Citronex, Tubądzin, Eko-Color, Posnet, Pekabex, Deichmann oraz CCC. Pełna lista partnerów dostępna jest na stronie inicjatywy: https://jestesmyrazem.org/partnerzy-akcji/.

zdjęcie główne: Domoteka

 

Zobacz również

DRUTEX w Juventusie Turyn ? Możliwe !

DRUTEX w Juventusie Turyn ? Możliwe !

Andrea Pirlo został trenerem Juventusu Turyn. Kilka lat temu był jednym z ambasadorów marki Drutex. Niewykluczone, że obecnie dojdzie do ponownej współpracy – tym razem z Juventusem prowadzonym przez Pirlo.

Spadek sprzedaży i zamówień w Glastonie

Spadek sprzedaży i zamówień w Glastonie

Glaston podsumował I półrocze pod względem handlowym Spółka ocenia, że wartość sprzedaży wyniosła 95,9 mln euro, w porównaniu do 102,8 mln w roku 2019.

Kontynuacja procesu inwestycyjnego w Lesznie

Kontynuacja procesu inwestycyjnego w Lesznie

W hali produkcyjnej Awiluxu w Lesznie zakończył się opóźniony przez pandemię montaż automatycznej maszyny Schirmer do produkcji okien PVC, która kosztowała ponad 5 milionów złotych.

1