Jesteśmy na targach w Las Vegas!

Red.: |Data publikacji:

W dniach 21-23 stycznia 2020 r. odbywają się targi NAHB International Builders’ Show w Las Vegas w USA. Na powierzchni niemal 60 tys. mkw. wystawia się tu ponad 1400 firm z całego świata. Wśród nich również polscy reprezentanci z branży stolarki.

Międzynarodowe targi dedykowane branży budowlanej i konstrukcyjnej ściągają każdego roku do USA tłumy gości. W ostatniej edycji udział wzięło ok. 67 tys. zwiedzających z całego świata. Imprezę organizuje Krajowe Stowarzyszenie Budowniczych Domów (NAHB).

W Las Vegas obecną są również polskie firmy produkujące stolarkę. Na stosunkowo dużej powierzchni prezentują tu swoją ofertę firmy z Małopolski: Oknoplast i Fakro. Swoje stoisko na International Builders’ Show ma również firma Bertrand.

Co ciekawe, Oknoplast otrzymał nominację do nagrody Best of IBS 2020. W kategorii „Najlepszy produkt technologii domowej” o tytuł powalczy Voice Oknoplast, czyli system automatyki domowej sterowanej głosem. W Las Vegas zaprezentowano jego możliwości na przykładzie drzwi przesuwnych. To jedyny polski produkt spośród zgłoszonych do nagrody. Sędziami w konkursie jest 28 przedstawicieli branży oraz mediów.

Stany Zjednoczone to największy na świecie importer materiałów budowlanych. Dla polskich producentów jest to zatem rynek, który przynosi duże możliwości sprzedażowe. Jak odnotowało Centrum Analiz Branżowych, po pierwszych 10 miesiącach 2019 r. polskie firmy odnotowały znaczny wzrost sprzedaży okien i drzwi w USA (więcej na ten temat TUTAJ).

Na targach w Las Vegas obecny jest Karol Klos z Domu Bezpiecznego, połowa duetu prowadzącego pierwszy podcast branży stolarki w Polsce – Branżowisko. Oto jego komentarz dotyczący NAHB International Builders’ Show w Las Vegas:

Karol Klos, Dom Bezpieczny

Targi IBS są dość duże. Porównywalne tematycznie do niemieckiej imprezy BAU, czyli ogólnobudowlane, ale ze sporym udziałem stolarki. Wrażenie robią bardzo widowiskowe stoiska potentatów amerykańskich. W oczy rzuca się „gigantyzm” – wielkie przeszklenia, dużo efektownych przesuwek, czy całych fasad. Rozwiązania amerykańskie są bardzo ciekawe, inne od naszych okien. Z kolei polskie firmy nie próbują na siłę pokazywać się z podobnymi rozwiązaniami, tylko proponują swoje, europejskie podejście i systemy. Dedykowanych rozwiązań na ten rynek jest raczej niewiele, choć są perełki jak okna otwierane w górę czy małe okna przesuwne.

Organizacja na miejscu i przygotowanie przez targi są na dobrym poziomie.  Odwiedzających bardzo dużo – tysiące ludzi, ciasno i widać, że są zainteresowani produktami i wystawami. Przede wszystkim dostrzegam profesjonalistów- wykonawców, architektów, czy dystrybutorów.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1