Jesteśmy na targach w Las Vegas!

Red.: PG |Data publikacji: 2020-01-22

W dniach 21-23 stycznia 2020 r. odbywają się targi NAHB International Builders’ Show w Las Vegas w USA. Na powierzchni niemal 60 tys. mkw. wystawia się tu ponad 1400 firm z całego świata. Wśród nich również polscy reprezentanci z branży stolarki.

Międzynarodowe targi dedykowane branży budowlanej i konstrukcyjnej ściągają każdego roku do USA tłumy gości. W ostatniej edycji udział wzięło ok. 67 tys. zwiedzających z całego świata. Imprezę organizuje Krajowe Stowarzyszenie Budowniczych Domów (NAHB).

W Las Vegas obecną są również polskie firmy produkujące stolarkę. Na stosunkowo dużej powierzchni prezentują tu swoją ofertę firmy z Małopolski: Oknoplast i Fakro. Swoje stoisko na International Builders’ Show ma również firma Bertrand.

Co ciekawe, Oknoplast otrzymał nominację do nagrody Best of IBS 2020. W kategorii “Najlepszy produkt technologii domowej” o tytuł powalczy Voice Oknoplast, czyli system automatyki domowej sterowanej głosem. W Las Vegas zaprezentowano jego możliwości na przykładzie drzwi przesuwnych. To jedyny polski produkt spośród zgłoszonych do nagrody. Sędziami w konkursie jest 28 przedstawicieli branży oraz mediów.

Stany Zjednoczone to największy na świecie importer materiałów budowlanych. Dla polskich producentów jest to zatem rynek, który przynosi duże możliwości sprzedażowe. Jak odnotowało Centrum Analiz Branżowych, po pierwszych 10 miesiącach 2019 r. polskie firmy odnotowały znaczny wzrost sprzedaży okien i drzwi w USA (więcej na ten temat TUTAJ).

Na targach w Las Vegas obecny jest Karol Klos z Domu Bezpiecznego, połowa duetu prowadzącego pierwszy podcast branży stolarki w Polsce – Branżowisko. Oto jego komentarz dotyczący NAHB International Builders’ Show w Las Vegas:

Karol Klos, Dom Bezpieczny

Targi IBS są dość duże. Porównywalne tematycznie do niemieckiej imprezy BAU, czyli ogólnobudowlane, ale ze sporym udziałem stolarki. Wrażenie robią bardzo widowiskowe stoiska potentatów amerykańskich. W oczy rzuca się “gigantyzm” – wielkie przeszklenia, dużo efektownych przesuwek, czy całych fasad. Rozwiązania amerykańskie są bardzo ciekawe, inne od naszych okien. Z kolei polskie firmy nie próbują na siłę pokazywać się z podobnymi rozwiązaniami, tylko proponują swoje, europejskie podejście i systemy. Dedykowanych rozwiązań na ten rynek jest raczej niewiele, choć są perełki jak okna otwierane w górę czy małe okna przesuwne.

Organizacja na miejscu i przygotowanie przez targi są na dobrym poziomie.  Odwiedzających bardzo dużo – tysiące ludzi, ciasno i widać, że są zainteresowani produktami i wystawami. Przede wszystkim dostrzegam profesjonalistów- wykonawców, architektów, czy dystrybutorów.

Zobacz również

Montażyści mają pełne ręce roboty

Montażyści mają pełne ręce roboty

W najbliższym czasie będziemy raportować sytuację u dystrybutorów stolarki w różnych częściach kraju. Zaczynamy od Dolnego Śląska, gdzie nastroje są optymistyczne. Sprzedaż rośnie, a ekipy montażowe pracują nawet do 22, by zdążyć z realizacją wszystkich zamówień.

Selena przewiduje spadki sprzedaży w I półroczu

Selena przewiduje spadki sprzedaży w I półroczu

Selena podsumowała I kwartał tego roku. Grupa kapitałowa odnotowała przychody netto w wysokości 282,7 mln zł w porównaniu do 271 mln w roku 2019.

Wakacje bez wirusa: morze, góry, Mazury?

Wakacje bez wirusa: morze, góry, Mazury?

W czerwcowym badaniu Pollster deklarację wyjazdu urlopowego złożyło zaledwie 34 proc. Polaków, 44 proc. nie miało jeszcze planów w tym zakresie, a 22 proc. nie wiedziało jeszcze co zrobi. A dokąd jeżdżą nasi branżowi koledzy? Co polecają?

1