Jakie marki okien znają Polacy?

Autor: RK |Data publikacji: 2019-02-21

Producenci okien odnoszą spektakularne sukcesy na rynkach zagranicznych, ale przecież nie zaniedbują też rynku polskiego. Zabiegają o uwagę krajowych inwestorów, podejmując różnorodne działania zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w internecie czy mediach społecznościowych. Użytkownicy tych mediów są zróżnicowani, także wiekowo. Centrum Analiz Branżowych sprawdziło, jakie marki okienne Polacy w ogóle znają, o których już coś słyszeli? Odrębnie zapytano osoby w grupie wiekowej 24-39 lat, a odrębnie osoby starsze, powyżej 60. roku życia. Wyniki w tych grupach znacznie się od siebie różniły.

Marki najbardziej popularne, takie jak Drutex czy Oknoplastprzez swoje działania marketingowe docierają ze swoim przekazem do obydwu tych grup na podobnym poziomie. Według badania CAB zna je ponad połowa Polaków. Ale już tak tradycyjna marka jak Sokółka (istnieje od 1972 roku) o 1/3 częściej znana jest przez starszych inwestorów. Z kolei młodsza o 20 lat marka Dako o 1/4 częściej kojarzona jest z oknami przez inwestorów młodszych.

Największe różnice przebiegają między markami dłużej obecnymi na rynku (te lepiej znane są wśród starszych), a markami powstałymi po roku 1990 (te bardziej znają młodsi). Faworyci starszego pokolenia to poza Sokółką, marka Stolbud i marka Urzędowski. Wśród młodszych inwestorów w pamięć najmocniej poza Dako zapadły marki Oknoplus, Vetrex i Dobroplast – o 60-70 proc. bardziej tu znane niż w grupie starszych Polaków.

Oczywiście znajomość marki nie zapewnia jeszcze sukcesu sprzedażowego, ale z pewnością daje większe nadzieje na taki sukces. Podobnie dzieje się w segmencie okien dachowych czy choćby drzwi, których znajomość także w ostatnim czasie przebadano. Ich marki też mają swój staż na rynku, ale co ważniejsze, też swoich sympatyków w różnych grupach wiekowych. I to zarówno wśród tych, którzy budują swoje domy, jak i tych, którzy je remontują. Bo o ile młodsi częściej podejmują się budowy domu, to starsi częściej decydują o remoncie mieszkania.

Więcej szczegółów o znajomości tych i innych marek okiennych (oraz drzwi i bram) w najnowszym raporcie Centrum Analiz Branżowych.

Zobacz również

W Schüco rośnie sprzedaż i zatrudnienie

W Schüco rośnie sprzedaż i zatrudnienie

Grupa Schüco osiągnęła w roku 2018 przychody w wysokości 1,670 miliarda euro. Oznacza to wzrost o 6 procent w porównaniu z rokiem 2017. Przeciętne zatrudnienie wynosiło 5400 osób, czyli o 500 więcej, niż w roku poprzednim.

Decalu zamiast So Easy

Decalu zamiast So Easy

Aluminiowe profile produkowane przez spółkę So Easy System dostępne są obecnie pod nową marką - Decalu. To efekt umowy z firmą Deceuninck

Szklane wejście z obrazkiem

Szklane wejście z obrazkiem

Drzwi wejściowe to wizytówka każdego domu, a szklane drzwi wejściowe to rzecz wyjątkowa rzecz. Seria GLASS firmy PERITO przekracza tradycyjne myślenie o wyglądzie takich drzwi, realizując pomysły i sugestie inwestorów.