Jakie marki okien znają Polacy?

Autor: RK |Data publikacji: 2019-02-21

Producenci okien odnoszą spektakularne sukcesy na rynkach zagranicznych, ale przecież nie zaniedbują też rynku polskiego. Zabiegają o uwagę krajowych inwestorów, podejmując różnorodne działania zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w internecie czy mediach społecznościowych. Użytkownicy tych mediów są zróżnicowani, także wiekowo. Centrum Analiz Branżowych sprawdziło, jakie marki okienne Polacy w ogóle znają, o których już coś słyszeli? Odrębnie zapytano osoby w grupie wiekowej 24-39 lat, a odrębnie osoby starsze, powyżej 60. roku życia. Wyniki w tych grupach znacznie się od siebie różniły.

Marki najbardziej popularne, takie jak Drutex czy Oknoplastprzez swoje działania marketingowe docierają ze swoim przekazem do obydwu tych grup na podobnym poziomie. Według badania CAB zna je ponad połowa Polaków. Ale już tak tradycyjna marka jak Sokółka (istnieje od 1972 roku) o 1/3 częściej znana jest przez starszych inwestorów. Z kolei młodsza o 20 lat marka Dako o 1/4 częściej kojarzona jest z oknami przez inwestorów młodszych.

Największe różnice przebiegają między markami dłużej obecnymi na rynku (te lepiej znane są wśród starszych), a markami powstałymi po roku 1990 (te bardziej znają młodsi). Faworyci starszego pokolenia to poza Sokółką, marka Stolbud i marka Urzędowski. Wśród młodszych inwestorów w pamięć najmocniej poza Dako zapadły marki Oknoplus, Vetrex i Dobroplast – o 60-70 proc. bardziej tu znane niż w grupie starszych Polaków.

Oczywiście znajomość marki nie zapewnia jeszcze sukcesu sprzedażowego, ale z pewnością daje większe nadzieje na taki sukces. Podobnie dzieje się w segmencie okien dachowych czy choćby drzwi, których znajomość także w ostatnim czasie przebadano. Ich marki też mają swój staż na rynku, ale co ważniejsze, też swoich sympatyków w różnych grupach wiekowych. I to zarówno wśród tych, którzy budują swoje domy, jak i tych, którzy je remontują. Bo o ile młodsi częściej podejmują się budowy domu, to starsi częściej decydują o remoncie mieszkania.

Więcej szczegółów o znajomości tych i innych marek okiennych (oraz drzwi i bram) w najnowszym raporcie Centrum Analiz Branżowych.

Zobacz również

Niemcy: rynek drzwi wejściowych wart ponad pół miliarda euro

Niemcy: rynek drzwi wejściowych wart ponad pół miliarda euro

Dobra wiadomość dla polskich firm, które stawiają mocno na swoją obecność na rynku niemieckim. Jak podaje jedna z firm analitycznych, rynek drzwi wejściowych u naszych zachodnich sąsiadów zaliczył bardzo solidne wzrosty. Przychody w 2018 roku przekroczyły 500 milionów euro.

KRISPOL: premiera drzwi Solano

KRISPOL: premiera drzwi Solano

 Linia SOLANO marki KRISPOL powiększyła się o dziewięć modeli aluminiowych drzwi zewnętrznych. Kolekcja jest odpowiedzią firmy na najnowsze trendy architektoniczne. Solidne drzwi...

Wicona: premiera okna panoramicznego z ukrytymi okuciami

Wicona: premiera okna panoramicznego z ukrytymi okuciami

W dniu 24 października firma Wicona przygotowała w Warszawie konferencję prasową „Przesuwamy granice architektury”. Była ona pretekstem do zaprezentowania w Polsce innowacyjnego rozwiązania okien panoramicznych z ukrytymi okuciami i klamką.