Jak Müller ze Schmidtem kupują okna?

Autor: |Data publikacji:

Niemcy to najważniejszy rynek eksportowy dla polskiej stolarki, a producenci jeszcze w styczniu będą mogli poznać ścieżki zakupowe tamtejszych klientów. Czym różni się niemiecki klient od polskiego?

Jak wynika z raportu Centrum Analiz Branżowych pt. Jak Niemcy kupują okna? Badanie ścieżki zakupowej klientów indywidualnych 2022, istnieje wiele istotnych różnic pomiędzy polskimi a niemieckimi inwestorami. Niemcy, podobnie jak Polacy, kupują w większości nowe okna na potrzeby wymian. Słabe parametry termiczne starych okien mają największy wpływ na decyzję o zakupie nowych, zarówno u naszych rodzimych klientów jak i tych zza Odry.

Kolejne powody podjęcia decyzji o zakupie okien są już jednak inne. Duży wpływ na decyzję Niemców o inwestycji w stolarkę mają słabe parametry dźwiękoszczelności – to aspekt ważny dla 41 proc. ankietowanych. W Polsce to istotny powód dla 34 proc. Dla co czwartego Niemca wpływ na decyzję o zakupie nowych okien ma aspekt bezpieczeństwa (zakup okien o wyższych parametrach antywłamaniowych). W Polsce to istotna kwestia jedynie dla co dziesiątego klienta. Polacy wyżej stawiają estetykę (wskazuje na nią 43 proc. respondentów). Tylko 23 proc. Niemców wśród powodów zakupu nowych okien wspomina o tym, że stare okna były nieestetyczne.

Również źródła informacji z jakich korzystają polscy i niemieccy klienci znacznie się od siebie różnią. Elementem wspólnym jest internet na który stawia 2/3 klientów w RFN i w naszym kraju. Najbardziej rzucająca się w oczy różnica dotyczy źródeł pozyskiwania opinii o oknach. Niemcy w znacznie większej mierze liczą na opinie fachowców (sprzedawcy, montażyści, ekipy remontowe) a Polacy opierają się częściej na opiniach znajomych lub rodziny.

Więcej na temat danych zawartych w raporcie, m.in. o tym czy dla Niemców znaczenie ma kraj pochodzenia okien, usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 5 stycznia 2022 roku:

W raporcie Centrum Analiz Branżowych o ścieżkach zakupowych Niemców  polscy producenci i dystrybutorzy dowiedzą się m.in.: z jakich powodów nasi zachodni sąsiedzi decydują się na zakup stolarki, skąd czerpią informacje na temat okien i drzwi, kogo się radzą przed podjęciem decyzji oraz co jest dla nich ważne w ofercie i obsłudze. Będzie to bardzo ciekawy przewodnik po sprzedaży okien i drzwi na rynku niemieckim, który jest kluczowy dla polskiej branży stolarki. Więcej na temat raportu TUTAJ.

Zobacz również

Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”

Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”

Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.

Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie

Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie

Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.

Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy

Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy

W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.