Jak Müller ze Schmidtem kupują okna?

Autor: |Data publikacji:

Niemcy to najważniejszy rynek eksportowy dla polskiej stolarki, a producenci jeszcze w styczniu będą mogli poznać ścieżki zakupowe tamtejszych klientów. Czym różni się niemiecki klient od polskiego?

Jak wynika z raportu Centrum Analiz Branżowych pt. Jak Niemcy kupują okna? Badanie ścieżki zakupowej klientów indywidualnych 2022, istnieje wiele istotnych różnic pomiędzy polskimi a niemieckimi inwestorami. Niemcy, podobnie jak Polacy, kupują w większości nowe okna na potrzeby wymian. Słabe parametry termiczne starych okien mają największy wpływ na decyzję o zakupie nowych, zarówno u naszych rodzimych klientów jak i tych zza Odry.

Kolejne powody podjęcia decyzji o zakupie okien są już jednak inne. Duży wpływ na decyzję Niemców o inwestycji w stolarkę mają słabe parametry dźwiękoszczelności – to aspekt ważny dla 41 proc. ankietowanych. W Polsce to istotny powód dla 34 proc. Dla co czwartego Niemca wpływ na decyzję o zakupie nowych okien ma aspekt bezpieczeństwa (zakup okien o wyższych parametrach antywłamaniowych). W Polsce to istotna kwestia jedynie dla co dziesiątego klienta. Polacy wyżej stawiają estetykę (wskazuje na nią 43 proc. respondentów). Tylko 23 proc. Niemców wśród powodów zakupu nowych okien wspomina o tym, że stare okna były nieestetyczne.

Również źródła informacji z jakich korzystają polscy i niemieccy klienci znacznie się od siebie różnią. Elementem wspólnym jest internet na który stawia 2/3 klientów w RFN i w naszym kraju. Najbardziej rzucająca się w oczy różnica dotyczy źródeł pozyskiwania opinii o oknach. Niemcy w znacznie większej mierze liczą na opinie fachowców (sprzedawcy, montażyści, ekipy remontowe) a Polacy opierają się częściej na opiniach znajomych lub rodziny.

Więcej na temat danych zawartych w raporcie, m.in. o tym czy dla Niemców znaczenie ma kraj pochodzenia okien, usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę miał 5 stycznia 2022 roku:

W raporcie Centrum Analiz Branżowych o ścieżkach zakupowych Niemców  polscy producenci i dystrybutorzy dowiedzą się m.in.: z jakich powodów nasi zachodni sąsiedzi decydują się na zakup stolarki, skąd czerpią informacje na temat okien i drzwi, kogo się radzą przed podjęciem decyzji oraz co jest dla nich ważne w ofercie i obsłudze. Będzie to bardzo ciekawy przewodnik po sprzedaży okien i drzwi na rynku niemieckim, który jest kluczowy dla polskiej branży stolarki. Więcej na temat raportu TUTAJ.

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.