Centrum Analiz Branżowych przygotowało nowy raport, który sprawdza, jak Polacy kupują okna. Analizie poddano ścieżki zakupowe inwestorów indywidualnych, od pojawienia się potrzeby, aż po wrażenia po zakupie.
Jak wynika z raportu, większość Polaków (67 proc.), którzy poszukują okien w punktach sprzedaży, odwiedza 2 lub 3 sklepy. Jedynie co siódmy inwestor odwiedza co najmniej 4 punkty sprzedaży w celu porównania oferty. Rzadkością są wizyty w więcej niż 5 placówkach. Inwestorzy odwiedzają średnio 2,5 punktu sprzedaży, a różnice w tej kwestii pomiędzy młodszymi inwestorami, a tymi w wieku 50+ są niewielkie.
Okazuje się, że co piąty klient podejmuje decyzję zakupową już po pierwszej wizycie w salonie sprzedaży. 60 proc. osób powyżej 40. roku życia szuka informacji na temat okien w internecie. Wśród młodszych osób odsetek ten jest jeszcze większy (69 proc.). Co istotne, często korzystają z innych źródeł – młodsi inwestorzy znacznie częściej korzystają z mediów społecznościowych oraz reagują na reklamy internetowe, z kolei starsi są bardziej przywiązani do informacji na stronach producentów i dystrybutorów oraz portali o tematyce budowlanej.
Nowy raport CAB może okazać się bardzo ciekawym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy chcą lepiej poznać zachowania klientów kupujących stolarkę.
W raporcie znalazły się następujące zagadnienia:
- jak zachowuje się klient w procesie dochodzenia do decyzji zakupowej
- jaki sposób myśli inwestor i gdzie szuka informacji
- jakie zdarzenia są „wyzwalaczem”, który sprawił, że klient zaczął rozważać zakup produktu
- jak przebiegają poszczególne etapy w procesie decyzyjnym
- problemy i silne punkty aktualnych systemów sprzedaży
- powody rezygnacji z zakupów
- co wpływa na niezadowolenie klientów
- jak ułożyć ścieżkę zakupową, po której przebyciu klienci będą zadowoleni
- w jaki sposób poszczególne elementy sklepów i działania sprzedawców wpływają na doświadczenia klienta
- gdzie zamieszczać informacje o ofercie
- co wpływa na przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania klienta
W lutym premierę będzie miał analogiczny raport, w którym sprawdzono ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi zewnętrznych.
Więcej na temat raportu można dowiedzieć się TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".