Jak klienci indywidualni w Polsce kupują okna?

Autor: |Data publikacji:

Centrum Analiz Branżowych przygotowało nowy raport, który sprawdza, jak Polacy kupują okna. Analizie poddano ścieżki zakupowe inwestorów indywidualnych, od pojawienia się potrzeby, aż po wrażenia po zakupie.

Jak wynika z raportu, większość Polaków (67 proc.), którzy poszukują okien w punktach sprzedaży, odwiedza 2 lub 3 sklepy. Jedynie co siódmy inwestor odwiedza co najmniej 4 punkty sprzedaży w celu porównania oferty. Rzadkością są wizyty w więcej niż 5 placówkach. Inwestorzy odwiedzają średnio 2,5 punktu sprzedaży, a różnice w tej kwestii pomiędzy młodszymi inwestorami, a tymi w wieku 50+ są niewielkie.

Okazuje się, że co piąty klient podejmuje decyzję zakupową już po pierwszej wizycie w salonie sprzedaży. 60 proc. osób powyżej 40. roku życia szuka informacji na temat okien w internecie. Wśród młodszych osób odsetek ten jest jeszcze większy (69 proc.). Co istotne, często korzystają z innych źródeł – młodsi inwestorzy znacznie częściej korzystają z mediów społecznościowych oraz reagują na reklamy internetowe, z kolei starsi są bardziej przywiązani do informacji na stronach producentów i dystrybutorów oraz portali o tematyce budowlanej.

Nowy raport CAB może okazać się bardzo ciekawym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy chcą lepiej poznać zachowania klientów kupujących stolarkę.

W raporcie znalazły się następujące zagadnienia:

  • jak zachowuje się klient w procesie dochodzenia do decyzji zakupowej
  • jaki sposób myśli inwestor i gdzie szuka informacji
  • jakie zdarzenia są „wyzwalaczem”, który sprawił, że klient zaczął rozważać zakup produktu
  • jak przebiegają poszczególne etapy w procesie decyzyjnym
  • problemy i silne punkty aktualnych systemów sprzedaży
  • powody rezygnacji z zakupów
  • co wpływa na niezadowolenie klientów
  •  jak ułożyć ścieżkę zakupową, po której przebyciu klienci będą zadowoleni
  • w jaki sposób poszczególne elementy sklepów i działania sprzedawców wpływają na doświadczenia klienta
  • gdzie zamieszczać informacje o ofercie
  • co wpływa na przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania klienta

W lutym premierę będzie miał analogiczny raport, w którym sprawdzono ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi zewnętrznych.

Więcej na temat raportu można dowiedzieć się TUTAJ.

Zobacz również

Specjaliści z branży przed nowymi wyzwaniami zawodowymi

Specjaliści z branży przed nowymi wyzwaniami zawodowymi

Gerda ma nowego dyrektora zarządzającego, a z Grupy Petecki i z Pagenu po wielu latach latach pracy odeszło dwóch specjalistów.

Liderzy rynku stolarki 2025

Liderzy rynku stolarki 2025

Podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki tradycyjnie odbyła się Gala Liderów Rynku Stolarki. Poznaliśmy liderów roku 2025 wsród dostawców i producentów, którzy łącznie zostali nagrodzeni w 19 kategoriach.

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś, 15 października, w industrialnych wnętrzach hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025.