O przyszłości dystrybucji w Polsce w zakresie sprzedaży stolarki otworowej szczegółowo rozmawiano w minionym tygodniu w czasie szkolenia skierowanego do salonów dystrybucyjnych. Organizatorem spotkania był producent specjalistycznej stolarki aluminiowej firma Kaemde, która na szkolenie zaprosiła stale współpracujące z nią salony dilerskie.
W czasie panelu dyskusyjnego, którego moderatorem był Karol Klos z Domu Bezpiecznego rozmawiano o problemach, z jakimi na co dzień borykają się dystrybutorzy stolarki, dyskutowano o sposobach dostosowania oferty nowoczesnego dystrybutora do zmieniającego się typu klienta oraz o istocie budowania relacji.
W dyskusji wielokrotnie podkreślano konieczność podążania za innowacjami, a szukając kolejnych narzędzi wspierających sprzedaż omawiano pomysły takie jak: bezobsługowe showroomy, korzystanie z wirtualnej rzeczywistości czy stworzenie aplikacji pomagającej wstępnie dobrać produkt. Nowoczesne salony dystrybucyjne, sprzedaż specjalistycznych lub niszowych produktów czy poszerzenie klasycznej oferty o obsługę automatyki to tylko niektóre zaproponowane sposoby na zwiększenie konkurencyjności.
W części panelowej udział wzięli przedstawiciele firm na co dzień współpracujących z Kaemde; obok właściciela Kaemde Krzysztofa Dereszyńskiego rozmawiali: Michał Marcinowski z Aluprofu, Piotr Kosmowski z firmy G-U Polska oraz Mikołaj Kozakiewicz z Glassliftu. W dyskusję chętnie włączali się pozostali uczestnicy, komentując rozwiązania ułatwiające sprzedaż i proponując kolejne narzędzia marketingowe mające na celu utrzymanie coraz bardziej wymagającego klienta.
Kaemde corocznie organizuje dla swoich partnerów tego typu szkolenia . Tegoroczna edycja, której medialnego wsparcia udzielił serwis ForumBranzowe.com, odbyła się 18-19 czerwca w Evita Hotel Spa w Tleniu. Zaproszeni dystrybutorzy mieli okazję odbyć także szkolenie z zakresu prawnych aspektów sprzedaży stolarki otworowej (Michał Marcinkowski – Aluprof), szkolenie produktowe z oferty firmy PressGlass (Przemysław Blach), a prezentację innowacji w ofercie firmy GU przedstawił zebranym Szymon Krauze. Dzięki przywiezionym przez firmę Glasslift miniżurawiom i manipulatorom uczestnicy mogli bliżej zapoznać się z możliwościami tego sprzętu. Swoją ofertę zaprezentowały także firmy Mirola i Mothulotherm.
Kaemde to firma działająca w branży od 2005 roku, specjalizująca się w sprzedaży specjalistycznej stolarki oraz aluminiowej stolarki z sektora premium. O wzroście przychodów w 2018 roku mówił na łamach Forum Branżowego właściciel Krzysztof Dereszyński. O słusznie obranej strategii świadczy fakt rozpoczętej w zeszłym roku rozbudowie hali produkcyjnej – więcej pisaliśmy tutaj. O wsparciu, jakiego Kaemde, jako producent, udziela współpracującym z firmą salonom sprzedaży świadczy, prowadzona w styczniu, akcja promocyjna o której pisaliśmy tutaj.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".