Inwido szykuje się do zakupów – na celowniku również polscy producenci

Red.: |Data publikacji:

Inwido, właściciel m.in. marki Sokółka, podliczyło wyniki za trzy kwartały 2021 roku. Firma odnotowała wzrost sprzedaży w tym okresie na poziomie 15 proc. Dobre wyniki przyspieszyły przygotowania do akwizycji. Spółka nie wyklucza zakupu polskiego producenta.

Szwedzka spółka Inwido może zaliczyć trzeci kwartał, jak i cały okres od stycznia do końca września za udany. W trzecim kwartale firma odnotowała sprzedaż netto w wysokości 1,89 mld koron (ok. 875 mln zł) w stosunku do 1,71 (ok. 792 mln zł) w roku ubiegłym. Jest to wzrost organiczny na poziomie 10 proc. Natomiast portfel zamówień wzrósł aż o 75 proc. do wartości 2,28 mld koron  (ok. 1 mld zł). Z kolei wartość EBITA wyniosła 275 mln koron (ok. 126 mln zł) w porównaniu do 240 (ok. 110 mln zł) w analogicznym okresie rok wcześniej.

W okresie od stycznia do końca września spółka odnotowała sprzedaż netto w wysokości 5,55 mld koron (ok. 2,56 mld zł). Rok wcześniej ta wartość wyniosła 4,88 mld koron (ok. 2,25 mld zł). Jest to wzrost organiczny na poziomie 15 proc. Natomiast wartość EBITA wyniosła 660 mln (ok. 304 mln zł) w stosunku do 482 mln (ok. 222 mln zł) w ubiegłym roku. Zarząd Inwido informuje, że w tym kwartale firma osiągnęła najwyższy zysk kwartalny.

Zarząd spółki podsumował, że w trzech minionych kwartałach na dobre wyniki wpłynęło kilka czynników. To m.in. dostosowanie cen, zwiększone wykorzystanie mocy produkcyjnych i obniżone koszty. Inwido również inwestowało w celu dalszej ekspansji poprzez akwizycję i rozwój organiczny.

Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido jest optymistycznie nastawiony, jeśli chodzi o prognozy na kolejne kwartały.

Z rekordowo wysokim portfelem zamówień i stabilnym poziomem aktywności zarówno na rynku konsumenckim, jak i przemysłowym, z ufnością patrzymy w najbliższą przyszłość. Wprawdzie trudno dokładnie przewidzieć, w jaki sposób słabnąca obecnie pandemia oraz wyższe koszty materiałów i transportu wpłyną na nasze rynki w perspektywie średnioterminowej, ale w dłuższej perspektywie spodziewamy się dużego popytu na energooszczędne okna i drzwi, wraz z rosnącym naciskiem w Europie na zrównoważony rozwój.

Firma przyznaje także, że dzięki dobrym wynikom, przyspieszone zostały przygotowania dotyczące przejęcia nowego podmiotu. Zarząd spółki poinformował, że prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi kandydatami do kupienia. W kręgu zainteresowań są również producenci z Polski.

Zobacz również

Pięćdziesiąt najlepszych okien i drzwi w Polsce

Pięćdziesiąt najlepszych okien i drzwi w Polsce

Po kilkuletniej przerwie po raz szósty zostały wybrane najlepsze okna i drzwi w Polsce w konkursie TopTen Hacks 2022.

ML System notuje niemal 40-procentowy wzrost sprzedaży

ML System notuje niemal 40-procentowy wzrost sprzedaży

ML System podliczył wyniki za trzy kwartały bieżącego roku. Firma odnotowała wzrost wartości sprzedaży o 39 proc.

AGC: w Europie spada popyt na szkło

AGC: w Europie spada popyt na szkło

AGC podliczył wyniki za trzy kwartały. Spółka jednocześnie informuje, że popyt na szkło w Europie spada, co wymaga korekt w działalności.

1